ادامه برفباری‌ها و مسدود شدن مسیرهای مواصلاتی در کشور

ریاست حفظ و مراقبت سالنگ‌ها از بسته بودن شاهراه سالنگ به روی موترهای باربری به‌دلیل برفباری توام با توفان خبر داد.

برفباری که شاهراه سالنگ را به روی موترهای تیلری مسدود ساخته، اما سایر وسایط نقلیه با داشتن تجهیزات و لوازم زمستانی و سایر ملزومات احتیاطی می‌توانند تردد کنند.

عبیدالله عبید، رئیس حفظ و مراقبت از سالنگ‌ها نیز می‌گوید، برفباری شدید و توام با توفان در دو طرف سالنگ‌ ادامه دارد و ضخامت برف به ۳۰ سانتی متر ‌رسیده و رفت‌وآمد موترهای باربری فعلا در این شاهراه متوقف است. درهمین حال، وزارت فواید عامه می‌گوید، برفباری‌های شدید از روز گذشته به این‌سو در برخی از ولایات کشور آغاز شده و هنوزهم ادامه دارد. مسئولان در این وزارت گفته‌اند، شاهراه غور –هرات  و غور – کابل  به دلیل برفباری‌ها به روی ترافیک مسدود شده است. از سویی هم این وزارت گفته، شاهراه بامیان – کابل در قسمت‌های کوتل شاتو و کوتل حاجیگک به دلیل برفباری‌ به روی رفت‌و‌آمد مردم مسدود شده است.

درهمین حال، اوچا یا دفتر هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل در افغانستان می‌گوید، ادامۀ برفباری‌های سنگین، روند کمک‌رسانی به نیازمندان را در برخی مناطق مختل کرده است.  این نهاد گفته، بسیاری از مسیرهای ولایات غور، بدخشان، غزنی، بامیان و برخی ولایات دیگر به دلیل برفباری‌ها مسدود بوده و روند رسانیدن کمک‌های بشری به نیازمندان را دراین ولایات متاثر ساخته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *