هانگ کانگ در پی انتقال کرونا از حیوان به انسان، ۲۰۰۰ موش را معدوم می‌کند

پس از آنکه کارگر یک فروشگاه حیوانات خانگی در هانگ گانگ پس از تماس با موش‌ها دچار کرونا شد، مقامات صحی دستور معدوم کردن ۲۰۰۰ موش را صادر کردند.

اگرچه بر اساس تحقیقات مراکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده، به نظر نمی‌رسد که حیوانات، ناقل ویروس کرونا از حیوان به انسان باشند، مقامات صحی هانگ کانگ نیز این فرضیه را رد نکرده، اما؛ فروش موش‌های خانگی (Hamster) و همچنین دیگر حیوانات کوچک را در فروشگاه‌های حیوانات خانگی متوقف کرده‌اند.

این تصمیم پس از آن صورت گرفت که چند موش در یک فروشگاه عرضه حیوانات، علائم مثبت بودن کرونا را از خود نشان دادند و پس از آن یکی از کارمندان این فروشگاه، به نوع دلتای ویروس کرونا مبتلا شد.  

ایدوین سو، یک مقام صحی گفته است: احتمال انتقال ویروس کرونا از حیوان به کارمند این فروشگاه را یک استثنا نمی‌دانند و به همین دلیل همه راه‌های انتقال را مسدود خواهند ساخت.

ادراه صحت هانگ کانگ می‌گوید که شماری از این موش‌ها از کشور هالند وارد شده بودند و سعی خواهند کرد بصورت بسیار انسانی، تمامی این موش‌ها را از بین ببرند.

در همین حال انجمن حمایت از حیوانات، این خبر را دردآور خوانده و خواستار ارزیابی دوباره آن  توسط دولت، قبل اجرای نهایی شده‌اند.

در حال حاضر جهان در حال تجربه مجدد شیوع گسترده ویروس کرونا، “اومیکرون” است و هر روزه شاهد مرگ و ابتلای هزاران تن به این ویروس می‌باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *