دفاع دوباره جوبایدن از خروج نظامیان امریکایی از افغانستان

جو بایدن، رئیس‌ جمهوری امریکا می‌گوید، افغانستان قبرستان امپراتوری‌ها است و هیچ‌کسی نمی‌تواند این کشور را تحت یک دولت واحد، متحد سازد.

رییس جمهور امریکا بار دیگر از تصمیمش برای خروج نظامیان امریکایی از افغانستان دفاع کرد و گفت، پس از ۲۰ سال حضور در افغانستان هیچ راهی آسانی برای خروج وجود نداشت، جوبایدن افزود: “افغانستان به دلیل محکمی قبرستان امپراتوری‌ها است و این کشور مستعد وحدت نیست، هزینه حضور یک هفته نیروهای امریکایی در افغانستان نزدیک به یک میلیارد دالر بود و هیچ امکان حل مسالمت‌آمیز وجود نداشت.

کیلومترها دورتر از کاخ سفید، در مسکو، ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران با همتای روسی‌اش ولادیمیر پوتین دیدار کرد، دو طرف در این دیدار گفتند، نگران وضعیتی هستند که در افغانستان درحال شکل‌گیری است، رئیس‌جمهور روسیه گفت: ” اوضاع در افغانستان مورد توجه ویژه دو طرف ما است، روسیه و ایران هر دو نگران وضعیتی هستند که در افغانستان درحال شکل‌گیری است.

روئسای جمهور ایران و روسیه درحالی از وضعیت افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند که با گذشت پنج ماه از روی کارآمدن حاکمیت جدید، تاهنوز هیچ کشوری دولت فعلی افغانستان را به‌رسمیت نشناخته‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *