تهدید پیونگ‌یانگ به ادامه آزمایش‌های موشکی در برابر سیاست‌های امریکا

با وضع تحریم‌های جدید ایالات متحده بر علیه کوریای شمالی در رابطه با آزمایش‌های موشکی این کشور، پیونگ‌‎یانگ تهدید به از سرگیری آزمایش موشک‌های اتمی و دوربُرد ساخت این کشور کرد.

این تهدید، کوریای شمالی در واکنش به آنچه که سیاست‌های “خصمانه” امریکا در مورد این کشور قلمداد می‌شود، صورت گرفته و مقامات این کشور قول دادند تا در برابر این اقدام آمریکا، پاسخی «قوی‌تر و مطمئن‌تر» ارائه کنند.

ایالات متحده، هفته گذشته پس از انجام چهار آزمایش موفق توسط این کشور، تحریم‌هایی را علیه آزمایش‌ موشک‌های مافوق صوت کوریای شمالی وضع کرد.

این آزمایش‌ها از دو سال بدین سو و در پی به بن بست کشیده شدن مذاکرات سطح بالا میان کیم جونگ-اون رهبر کوریای شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت امریکا، در مورد توقف ساخت و تولید سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های قاره‌پیما و مافوق صوت، دوباره از سر گرفته شد.

 در گزارشی که روز پنج‌شنبه (۳۰ جدی) در رسانه‌های این کشور به نقل از مقامات این کشور آمده است: «سیاست خصمانه و تهدید نظامی آمریکا به نقطه‌ای رسیده است که دیگر نمی‌توان آن را نادیده گرفت». مقامات ارشد کوریای شمالی «به اتفاق آرا اذعان کردند که ما باید برای رویارویی طولانی مدت با امپریالیست‌های آمریکایی آمادگی کامل تری داشته باشیم.» و در ادامه تاکید شده است که این تصمیم شامل بررسی راه‌اندازی مجدد تمام فعالیت‌هایی است که در چند سال اخیر معلق شده بود.

امریکا آزمایش‌ موشک‌های بالستیک دوربُرد کوریای شمالی را که توانایی هدف قرار دادن هر نقطه در خاک این کشور را دارد را به منزله تهدید جدی قلمداد و با تحریم این کشور، در صدد متوقف ساختن این آزمایش‌ها است.  

گفتنی است که کوریای شمالی چهارمین آزمایش موشک‌های مافوق صوت خود را در هفته گذشته انجام داد. این موشک ها با سرعت ۶۲۰۰ کیلومتر در ساعت و قدرت مانور بسیار بالا و پرواز در سطح پایین‌تر از موشک‌های بالستیک، ترکیبی فوق‌العاده خطرناک از یک سلاح را به نمایش می‌گذارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *