ادامه نگرانی‌ها از وضعیت بد بشری در افغانستان

جمعیت هلال احمر افغانی با نشر گزارشی می‌گوید، دستکم ۲۵ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند. مسوولان این اداره از جامعه جهانی می‌خواهند که کمک‌های بشری را نباید با مسائل سیاسی دخیل سازند. به گفته آنان در ۵ ماه گذشته به ۴۳ هزارو ۴۵۲ خانواده از سوی این اداره کمک‌های غذایی و غیرغذایی صورت گرفته است. بتازگی یک متخصص صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل یا یونسف نیز گفته، که بدون کمک فوری به نیازمندان در افغانستان، فاجعه بشری دور از تصور نیست. براساس گزارشها، دستکم یک میلیون کودک در سال روان میلادی، از سوء تغذیه حاد رنج خواهند برد. پراوران ماهات؛ متخصص ارتباطات در دفتر منطقه‌ای آسیای جنوبی یونیسف گفت:

” یونیسف تخمین می‌زند که بدون اقدام فوری، امسال بیش از یک میلیون کودک در افغانستان بر اثر سوء تغذیه حاد جان خود را از دست خواهند داد.در همین حال مقام‌های حکومتی هم می‌گویند، حدود ۲۵ میلیون تن در کشور به کمک های بشری نیاز دارند. در این میان مسوولان در جمعیت هلال احمر افغانی، اما از جهان می‌خواهند، به کمک های بشردوستانه اش به افغانستان ادامه دهند و نباید مسائل بشری را با مسائل سیاسی دخیل کنند.

شماری از شهروندان اما از نحوه توزیع ناعادلانه کمک‌ها انتقاد کرده می‌گویند، این کمک ها به نیازمندان نمی رسند. این همه در حالی است که پیش از این سازمان غذایی جهان گفته بود حدود ۹۵ درصد جمعیت افغانستان به غذایی کافی دسترسی ندارند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *