تیراندازی در یک کارخانه تولید تجهیزات موشکی در اوکراین

بر اثر تیراندازی یک نظامی حوالی ساعت ۳:۴۰ بامداد امروز پنج‌شنبه (۷ دلو) به وقت محلی در منطقه “دنیپرو” در داخل کارخانه تجهیزات موشکی “پیودن‌ماش” دست‌کم پنج نفر قربانی و ۵ نفر دیگر زخمی شدند.

یک سرباز گارد ملی اوکراین در هنگام تعویض شیفت‌کاری و به دلایل نامعلوم شروع به تیراندازی به هم‌قطاران خود کرده و سپس از محل متواری شده است.

وزارت کشور اوکراین گفته است که جستجوهای خود برای کشف حقیقت و دستگیری این سرباز را آغاز کرده‌اند.

در بیانیه‌ای که از سوی این وزارت به نشر رسیده، آمده است: “انگیزه وقوع این جرم هنوز مشخص نیست” و نیکولای بالان فرمانده گارد ملی این کشور به محل حادثه اعزام شده است.

بر اساس اطلاعات موجود کارخانه هوافضای “پیودن‌ماش” که در منطقه “دنیپرو” در شرق اوکراین واقع شده، محلی برای تولید و آزمایش مواد مربوط به بخش دفاعی، هوانوردی و کشاورزی در این کشور است.

این اتفاق در حالی به وقوع می‌پیوند که احتمال درگیری نظامی اوکراین و روسیه دور از انتظار نیست.

گفتنی است امریکا و متحدان اروپایی اوکراین، روسیه را به دلیل تحت فشار قرار دادن “کی‌یف” و ارسال ۱۰۰ هزار نیروی نظامی به مرز خود با اوکراین، متهم به حمله قریب‌الوقوع برای تصرف این کشور می‌کنند، اتهامی که مسکو همواره آن را رد کرده است.  

در خبری دیگر به نقل از “ایندپندنت” تیرانداز مظنون به نام آرتمی ریابچوک، ۲۱ ساله، مدت کوتاهی پس از فرار از محل تیراندازی بازداشت شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *