هفتمین آزمایش موشکی کوریای شمالی، در سال جدید میلادی

کوریای شمالی امروز یک‌شنبه (۱۰ دلو) حوالی ساعت ۷ و ۲۵ دقیقه صبح، یک موشک بالستیک میان برد دیگر را آزمایش کرد.

این آزمایش که هفتمین شلیک آزمایشی موشک‌های بالستیک و دوربرد پیونگ‌یانگ، در سال ۲۰۲۲ به شمار می‌رود، از سوی کشورهای جاپان، کوریای جنوبی و ایالات متحده امریکا سریعاً محکوم شد.

شورای امنیت ملی کوریای جنوبی با ابراز نگرانی شدید خود، شلیک این موشک بالستیک میان برد را بزرگ‌ترین آزمایش موشکی از ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ کوریای شمالی خواند.

این در حالی است که کوریای شمالی از انجام آزمایش موشک‌های بالستیک و اتمی، توسط سازمان ملل منع شده، اما؛ این کشور آسیای شرقی، تا اکنون بارها دست به این اقدام زده است.

افزایش و تداوم این آزمایش‌ها در حالی است که پیشتر کیم جونگ اون، رهبر این کشور وعده تقویت تسلیحات دفاعی و نظامی روز دنیا را به ارتش کشورش داده بود.

مقامات جاپانی و کوریای جنوبی، ارتفاع‌گیری این موشک جدید را تقریباً ۲ هزار کیلومتر از سطح زمین تخمین زده و می‌گویند که این موشک پس از حدوداً ۳۰ دقیقه پرواز، در فاصله ۸۰۰ کیلومتری از محل پرتاب در دریای جاپان به زمین برخورد کرده است.

این اقدامات پیونگ‌یانگ در حالی صورت می‌گیرد که پیشتر کیم جونگ اون، توسعه تسلیحات نظامی این کشور را در رویارویی با سیاست‌های خصمانه‌ای امریکا ضروری دانسته و گفته بود که ارتشی شکست‌ناپذیر خواهد ساخت و این ارتش را نه به هدف آغاز جنگ بلکه برای دفاع از خود تقویت خواهد کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *