انتشار عکس‌هایی از ارتفاع ۲۰۰۰ کیلومتری زمین، توسط کوریای شمالی

یک روز پس از آزمایش موشک بالستیک میان برد جدید، توسط کوریای شمالی، اکنون انتشار عکس‌های از شبه جزیره کوریا از ارتفاع زیاد، توسط این کشور خبرساز شده است.

این عکس‌ها که به گفته مقامات کوریای شمالی توسط دوربین نصب شده بر کلاهک قدرتمندترین موشکی که این کشور در ۵ سال گذشته شلیک کرده، ثبت شده است، شامل تصاویر بی‌سابقه و کم نظیری از منطقه شبه جزیره کوریا و مناطق اطراف آن است که تا بحال کمتر دیده شده است.

روز گذشته پیونگ‌یانگ، یک موشک بالستیک میان‌بورد با نام هواسونگ-۱۲ را از منطقه‌ای در شمال غربی این کشور شلیک کرد که به گفته وزارت دفاع جاپان این موشک به مدت ۳۰ دقیقه و در ارتفاع ۲۰۰۰ کیلومتری متری پرواز و ۸۰۰ کیلومتر دورتر از نقطه پرتاب و در آب‌های دریای جاپان فرود آمده است.  

به گفته کارشناسان، این موشک جدید در یک مسیر استاندارد و با قدرت کامل می‌تواند مسافتی در حدود ۴۰۰۰ کیلومتر را طی کند و در عمل می‌تواند مناطقی در قلمرو امریکا را نیز هدف قرار دهد.

مقامات کوریای شمالی هدف از آزمایش این موشک بالستیک را “تأیید دقت” آن عنوان کردند.

با انجام پرتاب روز گذشته، این هفتمین آزمایش موشکی این کشور درسال نو میلادی است که با وجود محکومیت جامعه جهانی و کشورهای همسایه، صورت می‌گیرد.

گفتنی است که مقامات این کشور، فرود عمدی این موشک در منطقه‌ای دور دست را بخاطر حفظ امنیت کشورهای منطقه عنوان کردند.

موشک هواسونگ-۱۲ با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، توانایی دور زدن سیستم‌های تشخیص و ردگیری موشک را دارد و در مجموع تنها ۳ بار توسط کوریای شمالی آزمایش شده است.

این در حالی است که سازمان ملل آزمایش موشک‌های بالستیک و هسته‌ای کوریای شمالی را منع کرده و تحریم‌های شدیدی را نیز علیه این کشور به اجرا درآورده است، اما؛ پیونگ‌یانگ همچنان به آزمایش‌های خود ادامه می‌دهد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *