درگذشت آیت‌الله صافی گلپایگانی، از مراجع دینی حوزه علمیه قم

آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید شیعیان جهان، پس یک عمر تدریس و تحقیق و تألیف آثار گوناگون فقهی، کلامی و حدیثی، ساعت ۱:۲۰ دقیقه بامداد روز سه‌شنبه (۱۲ دلو) در پی ایست قلبی – تنفسی، به ملکوت اعلی پیوست.

ایشان که در ۳۰ دلو سال ۱۲۹۷ هجری شمسی در شهر گلپایگان اصفهان پای به جهان هستی نهاده بود، در طی ۱۰۳ سال عمر پربرکت خویش، بیش از ۸۰ عنوان جلد کتاب در موضوعات مختلف به رشته تحریر درآوردند. منتخب الاثر، اوقات الصلوات، بیان الاصول و ثلاث رسائل فقهیه از جمله آثار برجسته این مرجع عالی قدر به شمار می‌رود.

این فقیه اهل‌بیت از شاگردان برجسته آیات عظام بروجردی، حجت، خوانساری و گلپایگانی و همچنان مدتی نیز در نجف اشرف از  محضر آیات عظام محمدکاظم شیرازی و محمدعلی کاظمی بهره برده بودند.

گفتنی است که ایشان داماد آیت‌الله العظمی “سید محمدرضا گلپایگانی” از مراجع عظام تقلید می‌باشند.

مرحوم آیت‌الله صافی گلپایگانی به «شیخ المراجع» نیز معروف بودند.

وی از چندی قبل دچار بیماری شده و در شفاخانه آیت‌الله گلپایگانی شهر قم، تحت معالجه قرار داشتند.

در پی درگذشت این عالم بزرگ و مرجع تقلید، پیام تسلیتی از طرف مرجع عالیقدر جهان اسلام، حضرت آیت‌الله سیستانی منتشر شده است.

حضرت آیت‌الله سیستانی، ضمن عرض تسلیت به بستگان و دیگر علما، فقدان حضور آن مرجع تقلید را “خسارتی عظیم” توصیف کرده و در پایان از خداوند بزرگ، برای آن فقید سعید، علو درجات و برای بازماندگان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل، طلبیدند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *