کابل – ادامه بی برقی و چالش‌ صنعتکاران

درپی تحولات اخیر و کاهش برق وارداتی از کشور‌های همسایه، این چالش بیش از هر زمان دیگری رخ نمایان کرده، بخصوص برای صنعتکاران در پارک‌های صنعتی کابل، مسئولان در پارک‌های صنعتی می‌گویند، حدود ۱۰ روز است که آنان برق ندارند و تمامی فابریکات تعطیل شده اند. عبدالنصیر رشتیا؛ رئیس اجرایی اتحادیه ذوب آهن افغانستان

گفت: روزانه تا ۲ صد هزار افغانی هر فابریکه در نبود برق زیان‌مند می‌شوند، از دست رفتن بازار و بیکار شدن نزدیک به بیست هزار کارگر از نگرانی دیگری‌است که رئیس اجرایی اتحادیه ذوب آهن به آن اشاره می‌کند.

از سویی هم مسئولان در شرکت برشنا اما دلیل بی برقی را مشکلات پیش آمده در کشور‌های وارد کننده برق گوید. آگاهان اما می‌گویند، کاهش برق به دلیل پرداخت نشدن بدهکاری شرکت برشنا به این کشور‌هاست. از سوی‌هم شرکت برق تاجیکستان اعلام کرده که افغانستان بابت دریافت برق ۳۳ میلیون دالر از این کشور بدهکار است. ازبکستان، ترکمنستان و تاجیکستان نیز کشور‌های دیگری اند که افغانستان از بابت برق از آنان بدهکار است. با این همه، شرکت برشنا از بدهکاری مقام‌های پیشین حکومت و زورمندان سخن می‌زند، اما از شریک ساختن لیست آنان با رسانه‌ها خود داری می‌کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *