بازگشایی دانشگاه‌های دولتی در مناطق گرمسیر با حضور دختران دانشجو

شماری از دانشگاه‌های دولتی در مناطق گرمسیر پس از یک وقفه نسبتأ طولانی (روز چهارشنبه، ۱۳ دلو) به فعالیت خود آغاز کردند. عبدالرحیم محمدی، خبرنگار تلویزیون تمدن از ولایت قندهار می‌گوید که در روز نخست بازگشایی دانشگاه در این ولایت، دختران دانشجو و زنان دانش آموز نیز حضور داشتند. فعالیت دانشگاه‌های دولتی در مناطق گرمسیر درحالی روز گذشته آغاز شد که در مناطق سردسیر قرار است دانشگاه‌های دولتی در هفتم حوت به فعالیت آغاز کنند.

هرچند در نخستین روز بازگشایی دانشگاه قندهار، حضور دانشجویان چندان پرشور نبود، اما باآنهم دانشجویان از بازگشایی دانشگاه‌ها ابراز خرسندی می‌کنند.

براساس گزارشها، دانشگا‌های دولتی از جمله دانشگاه‌های ننگرهار، قندهار، نیمروز، فراه و هلمند نیز روز چهارشنبه باز شده‌اند.

طبق برنامه وزارت تحصیلات عالی با گشایش دانشگاه‌ها، سه‌ هفته تجدیدی تدریس می‌شود و سپس امتحان اخذ خواهد شد. تاریخ آغاز سمستر جدید در مناطق گرم‌سیر هم اول حمل سال آینده اعلام شده است. قرار است که دانشگاه‌های دولتی در مناطق سردسیر نیز به تاریخ هفتم حوت آغاز شود، همچنین سمستر جدید در این مناطق به تاریخ ۲۷ حمل ۱۴۰۱ آغاز شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *