کشته شدن رهبر داعش در شمال سوریه در یک عملیات نیروهای امریکایی

جوبایدن، رییس‎جمهور امریکا از کشته شدن ابو ابراهیم قرشی، رهبر گروه داعش در ادلب سوریه در یک عملیات ویژه نیروهای امریکایی خبر داد. رییس‌جمهور امریکا گفت، این رهبر داعش در پایان درگیری با نیروهای امریکایی با انفجار بمب خود و خانواده‌اش را کشته است.

 با این حال، براساس گزارش‌های اولیه در جریان عملیات نیروهای امریکایی در ادلب سوریه، ۱۳ تن کشته شده که ۶ کودک نیز شامل کشته شدگان‌اند. از سویی هم، دیدبان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است کشته شدن ۷ غیر نظامی را در جریان این عملیات تایید کرده است.

شهرکوچک اطمه در ادلب سوریه، جایی که به گفته مقام‌های امریکایی ابو ابراهیم قرشی، رهبر گروه داعش را در یک ساختمان دو طبقه‌ با راه اندازی عملیات ویژه‌ای نظامی کشته‌اند.

گفته شده است راه اندازی این عملیات چندین ماه را دربرگرفته و سرانجام سه شنبه شب با دستور جوبایدن، رییس جمهور امریکا، عملیات آغاز و جوبایدن این عملیات را از کاخ سفید دنبال کرده است.

پس از کشته شدن رهبر داعش در شمال سوریه، جوبایدن در پیام ویدیویی گفت یک تهدید تروریستی را از میان برداشته است.

جوبایدن؛ رئیس‌جمهور امریکا:

“شب گذشته به دستور من، نیروهای امریکایی درشمال غربی سوریه یک عملیات ضد تروریستی موفق را در راستای حفاظت از مردم امریکا و متحدان‌مان انجام دادند و جهان را به جای امن‌تری تبدیل کردند.  ما به لطف مهارت و شجاعت نیروهای مسلح‌مان ابو ابراهیم قریشی را از میدان نبرد حذف کردیم و نیروهایمان سالم برگشتند.”

ابو ابراهیم قرشی پس از مرگ ابوبکر بغدادی، رهبری داعش را به عهده داشت. قرشی دراین مدت بنام های حاجی عبدالله، امیر محمد سعید، عبدالرحمان المولا وعبدالله قرداش فعالیت کرده است و امریکا برای بازداشت او ۱۰ میلیون دالر جایزه تعیین کرده بود.

درنهایت این رهبر داعش پس از چند ساعت درگیری با نیروهای امریکایی با انفجاربمب به زندگی خود و خانواده‌اش پایان داد. خودکشی که جوبایدن آن را بزدلی عنوان کرده است.

جوبایدن؛ رئیس‌جمهور امریکا گفت:

“حاجی عبدالله بعد از حملات وحشیانه به جوامع بومی وقتل مردم بی‌گناه، نظاره‌گر گسترش گروه‌های تروریستی وابسته به داعش در اطراف جهان بود.”

با این حال هنوز تلفات ناشی از این عملیات بگونه دقیق روشن نیست، اما جان کربی سخنگوی پنتاگون می‌گوید، به نظر می رسد یک کودک جان باخته و ۱۰ دیگر به شمول ۸ کودک را از این خانه تخلیه کردند.

جان کربی؛ سخنگوی وزارت دفاع امریکا:

“به نظر می‌رسد یک کودک هم در آن نزدیکی‌ها کشته شده باشد. هنوز اطلاعات کاملی از همه کسانی که کشته شده‌اند وجود ندارد.” با این همه، دولت سوریه اما بارها حضور نظامیان امریکا در این کشور را غیرقانونی خوانده و غرب را به حمایت از تروریزم متهم کرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *