جان باختن کودک ۵ ساله مراکشی پس از چهار روز تلاش ناکام امدادگران

رایان، کودک ۵ ساله مراکشی که چهار روز پیش در چاهی به عمق ۳۲ متری افتاده بود، جان داد.

پس از خبر سقوط این کودک در چاه، تیم‌های نجات راه‌های مختلفی را برای زنده بیرون کردن او انجام دادند، اما سرانجام مقام‌های مراکشی خبر مرگ او را منتشر کردند. خبر سقوط این کودک در چاه، بازتاب گسترده‌ای رسانه‌ای در سراسر جهان پیدا کرد و مردم مراکش از طریق برنامه‌های زنده انترنتی و حضوری بی صبرانه منتظر نجات ریان ۵ ساله بودند. سقوط این کودک به چاه بازتاب گسترده رسانه‌ای پیدا کرد و رسانه‌های مختلف این رویداد را پوشش دادند. برخی هم که در نزدیکی چاه حضور نداشتند از طریق صفحات مجازی خبر نجات رایان را دنبال می‌کردند.

کوچک بودن این چاه اما کار تیم نجات را دشوار ساخت، تیم‌های که در نهایت به ناچار به حفر چاه و یا حفره دیگر در کنار این چاه اقدام کردند. تیم نجات نخست آکسیجن و آب برای رایان ۵ ساله در چاه فرستادند. در نهایت پس از ۹۰ ساعت تلاش تیم نجات خودشان را به این کودک می‎رساند.

اما لحظات بعد از بیرون کردن این کودک، دولت شاهی مراکش خبر مرگ او را منتشر کرد. هرچند گفته نشد که این کودک در داخل چاه فوت کرده بوده و یا در مسیر رسیدن به شفاخانه!

پادشاه مراکش مرگ رایان را به فامیل  او تسلیت گفته و ابراز همدردی کرده است.

پس از روزها تلاش برای نجات این کودک، خبرمرگ او نه تنها برای فامیل رایان و مراکشی‌ها دلخراش بود که خیلی‌های دیگر را در سراسر جهان اندوهگین کرد. مثل مجری یکی از تلویزیون های مصری که در هنگام خواندن خبر مرگ رایان اشک ریخت.

این درحالیست که تیم نجات برعلاوه تلاش برای نجات او یک هواپیما را نیز آماده کرده بود که پس از کشیدن رایان از چاه به زود ترین فرصت به شفاخانه انتقال دهد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *