جان باختن حداقل ۲۰ نفر بر اثر ریزش برفکوچ در ولایت کنر

عکس از آرشیف

در پی بارش برف سنگین در بیشتر ولایات و بسته شدن اکثر شاهراه‌های مواصلاتی، اکنون وقوع حوادثی چون برفکوچ (بهمن) جان بسیاری از هموطنانمان را در گوشه و کنار کشور تهدید می‌کند.

به گفته مقام‌های محلی در ولایت کنر، بارش سنگین برف شب گذشته و ریزش برفکوچ دست‌کم جان ۲۰ نفر از اهالی ولسوالی دانگام این ولایت را گرفته است.  

مسئولان محلی از پیدا شدن ۱۵ جسد توسط مردم محل از زیر برف‌ها، خبر داده‌اند که در میان آنها زنان و کودکان نیز دیده می‌شوند.

با این وجود از سرنوشت ۵ نفر دیگر تاکنون اطلاعی در دست نیست، اما؛ تلاش‌ها برای نجات گیرماندگان در زیر برف در نبود گروه نجات و تجهیزات امدادی، ادامه دارد.

عکس از آرشیف

گفته می‌شود در این حادثه چند منزل مسکونی کاملاً تخریب و خسارات زیادی به باشندگان ولسوالی دانگام این ولایت وارد شده است.

این در حالی است که برف‌باری‌های سنگین از دو روز پیش در بخش‌هایی از کشور آغاز شده بود و  همچنان در مناطق مرکزی ادامه دارد.

وزارت فواید عامه از برف‌باری شدید در ولایت‌های بدخشان، پنجشیر، بامیان، دایکندی، غور، سرپل، میدان وردک، غزنی، پروان، کابل، کنر، نورستان و برخی ولایات دیگر، در ۲۴ ساعت گذشته خبر داده است.

بر اساس معلومات این وزارت هم اکنون، تمامی راه‌های مواصلاتی به شمول شاهراه سالنگ به روی ترافیک باز شده و تلاش‌ها برای بازگشایی راه‌های ارتباطی ولسوالی‌ها به مراکز ولایات به شدت ادامه دارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *