چین مجوز مشروط استفاده از تابلت خوراکی “پاکسلوید” شرکت امریکایی فایزر را صادر کرد

مسئولان اداره ملی نظارت بر دوا در کشور چین، امروز شنبه (۲۳ دلو) مجوز مشروط استفاده از تابلت (قرص) “پاکسلوید” ضد کرونا، ساخت شرکت امریکایی فایزر را در این کشور صادر کردند.

مجوز مشروط استفاده از این تابلت خوراکی ضد کووید نوزده، در چین در حالی صادر می‌شود که این کشور تابحال اجازه استفاده از هیچ‌گونه دارو و واکسین خارجی را برای مقابله با کرونا در داخل خاکش نداده بود.

این تصمیم درست در زمانی صورت گرفته است که این کشور میزبان بزرگترین اجتماع ورزشی سال یعنی المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در پکن است و طبق آخرین اخبار ۸ مورد تازه ابتلا به کرونا در اماکن مرتبط با این بازی‌ها گزارش شده است.

تابلت خوراکی پاکسلوید شرکت فایزر برای اولین‌بار در اواخر ماه سپتامبر سال گذشته میلادی در امریکا مجوز استفاده گرفت و سپس در حدود ۴۰ کشور جهان نیز  مجوز دریافت کرد.

مقامات صحی چین می‌گویند که مثل دیگر کشورها از این دارو فقط برای بیمارانی که در معرض نوع شدید بیماری کرونا قرار دارند، تجویز و استفاده خواهد شد.

این همه در حالی است که چین، خاستگاه و محل شیوع پاندمی کرونا در جهان شناخته می‌شود، هر چند که خود این کشور بارها این مسئله را رد کرده است.

مقررات سخت‌گیرانه حکومت چین در مورد رعایت محدودیت‌های اجتماعی و صحی باعث شده تا این کشور با وجود جمعیت بسیار زیاد، در رده کشورهای با کمترین میزان ابتلا به کووید نوزده در سال گذشته میلادی قرار بگیرد.  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *