سفر دکتر عبداللطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد به ولایت بامیان

دکتر عبداللطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد در سفری به بامیان در یک نشست مردمی از تلاش‌ها برای رفع مشکلات اقتصادی از راه دیپلماتیک خبر داد. او می‌گوید، وزارت‌های اقتصاد و خارجه در تلاش جذب کمک‌های جهانی و آزادسازی کامل پول‌های بلوکه شده‌ افغانستان از راه‌های دیپلماتیک هستند.

درهمین حال، شهروندان بامیانی نیز خواهان تامین عدالت اجتماعی در توزیع کمک‌ها و استفاده از کادرهای اهل تشیع در نهادهای حکومتی شدند.

معین مسلکی وزارت اقتصاد در این نشست به تحولات اخیر سیاسی در کشور پرداخت و از شهروندان بامیانی خواست، با حکومت جدید سیاست تعامل را در پیش بگیرند.

او همچنین از تلاش‌ها برای حل مشکلات اقتصادی کشور از راه‌های دیپلماتیک خبر داد و گفت، وزارتخانه‌های اقتصاد و خارجه در تلاش جلب کمک‌های بیشتر جامعه جهانی و برگرداندن کامل پول‌های بلوکه شده‌ کشور از راه‌های دیپلماتیک هستند.

شهروندان بامیانی هم در این نشست خواست‌های خودشان را داشتند. رعایت حقوق مدنی و سیاسی شهروندان در سایه عدالت اجتماعی، استفاده از کادرهای اهل تشیع در نهادهای حکومتی و توزیع عادلانه کمک‌های بشردوستانه از خواست‌هایی بود که شهروندان بامیانی روی آن تاکید کردند.

مواردی که معین مسلکی وزارت اقتصاد در پاسخ به آن گفت، این خواست‌ها را با سران حکومت شریک می‌سازد.

والی بامیان هم در این نشست از وضعیت نامطلوب اقتصادی در این ولایت ابراز نگرانی کرد. معین مسلکی وزارت اقتصاد درحالی به بامیان سفر کرده که فقر و بیکاری در این ولایت بیداد می‌کند و روند توزیع کمک‌ها به شکل عادلانه آن نیز با اما و اگرهایی به همراه بوده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *