زیاده خواهی غربی‌ها از روسیه و ایران در مورد برجام و اوکراین

زیاده خواهی کشورهای غربی در مورد برجام و اوکراین، جهان را در آستانه‌ یک جنگ فراگیر قرار داده است.

مقام های غربی می‌گویند، روسیه درحال راه اندازی بزرگترین جنگ پس از جنگ جهانی دوم است. رئیس جمهور اوکراین نیز درنشست امنیتی مونیخ گفت، اوکراین در معرض تهدید روسیه قرار دارد. او از جهان خواست، که سلاح های بیشتری به اوکران بفرستد.

غربی‌ها به‌خصوص امریکا اخیرا در دو جبهه درگیراند. مذاکرات بر سر احیای برجام با ایران و بحران اوکراین با روسیه؛

به تازگی حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران رسیدن به توافق هسته‌ای در وین را ممکن خواند و گفت، رسیدن به توافق نهایی درحال تحقق یافتن است در صورتیکه طرف‌های غربی از زیاده خواهی دست بردارند.

در سوی دیگر امریکا و متحدانش با روسیه بر سر اوکراین به شدت درگیر هستند؛ تاجاییکه از آغاز یک جنگ دیگر جهانی سخن می گویند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در گفتگو با بی بی سی گفت، روسیه درحال برنامه ریزی یک جنگ خطرناک، پس از جنگ دوم جهانی است.

بوریس جانسون؛ نخست‌وزیر انگلیس:

“اگر کشورهای غربی به وعده‌های شان برای حمایت از استقلال اوکراین عمل نکنند پیامدهای بسیار مخربی در سراسر جهان از جمله تایوان خواهد داشت. “

کاملا هریس، معاون رییس جمهور امریکا نیز در نشست مونیخ گفت، روسیه درپی بهانه جویی برای حمله به اوکراین است اما هشدار داد، که روسیه با عواقب بد این جنگ مواجه خواهد شد.

کاملا هریس؛ معاون رئیس جمهور امریکا:

“در صورت حمله روسیه به اوکراین ما نیروهای ناتو را در شرق اروپا گسترش می دهیم و تحریم‌های شدید را بر موسسات مالی و صنایع کلیدی روسیه وضع می کنیم.”

دراین میان این اوکراینی هاست که با فشارهای شدید روانی ناشی از حمله روسیه به کشورش به سرمی برند.

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور این کشوردر مونیخ میگوید، کشورش در تهدید بالقوه روسیه قرار دارد و حالا این جهان است که اوکراین را با فرستادن کمک های مالی و نظامی یاری رساند.

ولادیمیر زلنسکی؛ رئیس جمهور اوکراین:

“اوکراین با شرکا و یا بدون شرکا از خود در برابر روسیه دفاع خواهد کرد. اگر جهان می‌‍خواهد به اوکراین کمک کند باید به این کشور کمک مالی و اسلحه بفرستد.”

نگرانی ها از حمله روسیه بر اوکراین درحالی شدت گرفته که نا آرامی ها درشرق اوکراین عملا آغاز شده است. جدایی طلبان طرفدار روسیه درمنطقه دونباس از سه روز بدین سو با نیروهای اوکراین کماکان درحالی درگیری است. گفته می شود تاکنون دو سرباز اوکراینی کشته شده اند.

از جانبی هم اکنون ۱۷۰ تا ۱۹۰ هزار سرباز روسی درمرزهای اوکراین حضوردارند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *