بازی‌های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲؛ ناروی با ۳۷ مدال قهرمان المپیک شد

به گزارش بخش ورزشی تمدن، مراسم اختتامیه بیست و چهارمین دوره از بازی‌های المپیک زمستانی به میزبانی پکن، یک‌شنبه شب (۱ حوت) با برتری کشور ناروی، در ورزشگاه معروف به “آشیانه پرنده” در شهر پکن برگزار شد.

این مسابقات که از تاریخ ۱۵ دلو و با شرکت ۲ هزار و ۸۶۱ ورزشکار از ۹۱ کشور جهان و در قالب رشته‌هایی همچون اسکی آلپاین، اسکی کراس کانتری، هاکی روی یخ، پرش با اسکی و اسنوبورد آغاز شده بود، سرانجام روز گذشته با برتری تیم ناروی با کسب ۳۷ مدال؛ (۱۶ طلا، ۸ نقره و ۱۳ برنز) به کار خود پایان داد.    

پس از ناروی کشور آلمان با مجموع ۲۷ مدال، (۱۲ طلا، ۱۰ نقره . ۵ برنز) در مکان دوم و میزبان رقابت‌ها چین، با ۱۵ مدال؛ (۹ طلا، ۴ نقره و ۲ برنز) در جایگاه سوم جدول رده‌بندی رقابت‌های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ ایستادند.

این در حالی است که کشورهای غربی چون ایالات متحده، کانادا، استرالیا، نیوزیلند و بریتانیا در اعتراض به وضعیت حقوق بشر در کشور چین، این رقابت‌ها را تحریم کردند.

از سوی دیگر شرایط ویژه همه‌گیری کووید نوزده نیز این مراسم مهم ورزشی را تحت الشعاع قرار داده بود.

با این حال در بازی‌های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲، در مجموع ۳۶ رکورد مختلف شکسته شد و کشورهای ناروی، آلمان، چین، امریکا و سوئیدن بیشترین مدال‌های این دوره از بازی‌ها را به دست آوردند.

گفتنی است بیست و چهارمین دوره از بازی‌های المپیک زمستانی با حضور شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین و توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در مراسم اختتامیه این بازی‌های که در استادیوم مشهور «آشیانه پرنده» شهر پکن برگزار شد، به طور رسمی خاتمه یافت.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *