در واکنش به حمله روسیه به اوکراین؛ انگلستان بر شدت تحریم‌ها تأکید کرد

انگلستان به عنوان حامی و اولین کشور کمک کننده سلاح‌های دفاعی به اوکراین در جریان تنش‌های ایجاد شده میان مسکو و کی‌یف؛ امروز اعلام کرد قصد دارد تا روسیه را با گسترش تحریم‌های اقتصادی بی‌سابقه در مضیقه و تنگ‌نا قرار دهد.

این اظهارات بوریس جانسون، نخست وزیر انگلستان پس از نشست اضطراری کابینه در خصوص حمله روسیه به اوکراین در حالی گفته می‌شود که روسیه هم اکنون بیشتر مناطق مهم و استراتژیک در خاک اوکراین را بمباران کرده و هم اکنون جنگ در این مناطق ادامه دارد.

آقای جانسون گفته است که بسته تحریم‌های اقتصادی سنگینی برای برهم‌زدن اقتصاد روسیه در نظر گرفته و اضافه کرد: “پوتین بدون هیچ گونه تحریک یا بهانه قانع کننده به کشور دوست ما حمله کرده است” و “موشک و بمب‌های بیشماری بر سر مردم بی‌گناه اوکراین می بارد”.

وی با تأکید بر حمایت همه‌جانبه از مردم اوکراین در برابر روسیه گفت: “برای تاثیر تحریم‌ها بر روسیه، ما باید به طور جمعی وابستگی به نفت و گاز این کشور را متوقف کنیم.

نخست وزیر انگلستان یک‌بار دیگر حملات روسیه بر اوکراین را “تجاوز غیراخلاقی و بی پروا” خوانده و اضافه کرد: “این فقط یک حمله به اوکراین نیست؛ حمله به دموکراسی و آزادی در اروپای شرقی و در سراسر جهان است”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *