گوترش خطاب به سربازان روس؛ به پایگاه‌هایتان باز گردید

در حالی که جنگ اوکراین وارد مرحله تازه‌ای می‌شود، خبرها حاکی از تیراندازی‌های پراکنده و شنیده شدن صدای انفجارهای متعدد در مرکز شهر #کی‌یف در جریان شب گذشته، است.

 این در حالی است که نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل، عصر روز گذشته جمعه (۶ حوت) به منظور تصمیم‌گیری در مورد تصویب قطعنامه‌ای علیه روسیه برگزار شد، که مسکو با استفاده از حق وتوی خود، مانع از تصویب آن شد.

در این میان آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد؛ در حساب توئیتر پس از این نشست نوشت: “سازمان ملل متحد برای پایان دادن به جنگ تاسیس شد. امروز شورای امنیت به این هدف نرسید، اما؛ ما نباید تسلیم شویم. باید به صلح یک فرصت دیگر بدهیم.”

آقای گوترش همچنین از سربازان روسیه در اوکراین خواست تا هرچه زودتر خاک اوکراین را ترک کرده و به پایگاه‌های اصلی خودشان باز گردند.

با وجود اینکه ۱۱ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه محکومیت اقدام نظامی مسکو به اوکراین رأی مثبت دادند، اما فدراسیون روسیه این قطعنامه را وتو کرد. کشورهای امارات، هند و چین نیز به این قطعنامه، رأی ممتنع دادند.

گفتنی است که ارتش روسیه به دستور مستقیم ولادیمیر پوتین، از اوایل روز پنج‌شنبه گذشته از طریق زمین و هوا وارد خاک اوکراین شدند و در اولین اقدام خود تأسیسات دفاع هوایی اوکراین و سایر زیرساخت‌های نظامی این کشور را هدف قرار دادند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *