حدود ۱۲۰ هزار نفر اوکراین را ترک کردند

آژانس پناهندگان سازمان ملل روز گذشته شنبه (۷ حوت) از خارج شدن حدود ۱۲۰ هزار نفر از مردم اوکراین برای حفظ جان خود، پس از حمله روسیه بر این کشور خبر داد.

در پی تهاجم روسیه از زمین و آسمان به اوکراین و بیم و حراس مردم از حمله مرگبار روسیه به کشورشان در تلاش برای خروج از مرزهای زمینی به کشورهای همسایه مثل پولند (لهستان) هستند.

بر اساس اطلاعات موجود، تعداد این پناهجویان هر لحظه در حال افزایش است و این نهاد می‌گوید در صورت بدتر شدن اوضاع، تا ۴ میلیون اوکراینی این کشور را ترک خواهند کرد.

در آخرین خبرها آمده که پولند مرزهای خود را بر روی اوکراینی‌ها و حتی کسانی که مدارک شناسایی رسمی ندارند نیز باز گذاشته است.

همچنین مقامات پولندی از فرستادن یک قطار برای انتقال مجروحان جنگی اوکراینی برای مداوا به ورشو خبر داده‌اند.

بر اساس فرمان رئیس جمهور اوکراین مردان میان‌سالی که توانایی جنگیدن را دارند از خارج شدن از کشور منع شدن و به همین دلیل در حال حاضر بیشتر پناهجویان را کودکان و زنان و افراد با سن بالا، در نقاط مرزی برای خروج، تشکیل می‌دهند.

کشورهای پولند، مولداویا، مجارستان، رومانیا، اسلواکیا و حتی بلاروس هدف بیشتر پناهجویان اوکراینی برای در امان ماندن از جنگ و کشتار هستند.

گفتی است که تلویزیون لهستان در گزارشی از منطقه مرزی مدیکا، صفی ۱۵ کیلومتری از موترها که منتظر عبور از مرز این کشور هستند را به تصویر کشیده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *