تازه‌ترین آزمایش کوریای شمالی؛ جاسوسی از فضا توسط دوربین‌های ماهواره‌ای

با انتشار عکسی از شبه جزیره کوریا که توسط دوربین‌های نصب شده بر یک ماهواره جاسوسی کوریای شمالی گرفته شده است، به نظر می‌رسد این کشور به تکنالوژی تصویربرداری از فضا برای مقاصد جاسوسی دست پیدا کرده باشد.

پیونگ‌یانگ ادعا کرده است که این تصویر توسط دوربین‌های نصب شده بر یک ماهواره جاسوسی و از فضا گرفته شده است.  

خبرگزاری رسمی کوریای شمالی روز گذشته دوشنبه (۹ حوت) با تأیید و انتشار این تصویر از هشتمین آزمایش موشکی این کشور از آغاز سال جدید میلادی خبر داد.

مقامات در پیونگ‌یانگ می‌گویند آزمایش روز گذشته شامل عکسبرداری توسط دوربین‌هایی برای یک ماهواره شناسایی بوده که می‌تواند عکس‌هایی بصورت عمودی و مورب از یک نقطه خاص بر روی زمین را تهیه کند که در توسعه و ساخت ماهواره‌های جمع آوری اطلاعات بسیار مهم است.

این درحالی است که سازمان ملل و دیگر کشورهای جهان، پرتاب ماهواره توسط کوریای شمالی را پوششی برای آزمایش‌ موشک‌های بالستیک و مافوق صوت ساخت این کشور می‌دانند.

گفتنی است که این کشور اخیراً تهدید کرده بود که آزمایش‌های تسلیحات اتمی خود را که چهار سال به حالت تعلیق درآورده بود را برای مقابله با آنچه خصومت‌های امریکا در مورد کوریای شمالی خوانده است، لغو خواهد کرد.

کوریای شمالی در حال حاضر دو ماهواره تحقیقاتی که به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ پس از شکست‌های مکرر، موفقانه به فضا پرتاب کرد را در اختیار دارد که به گفته پیونگ‌یانگ، تحت برنامه توسعه صلح‌آمیز فضایی در حال رصد کردن زمین هستند.  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *