محکوم شدن حمله روسیه بر اوکراین از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد

مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت آرا حمله روسیه بر اوکراین را محکوم و با تصویب قطعنامه‌ای خواهان خروج فوری نیروهای روسیه از اوکراین شد.

هرچند که این قطعنامه آلزام آورنیست اما می‌تواند جدی ترین پیام بین المللی را در مخالفت با حمله روسیه بر اوکراین اعلام کند. نماینده امریکا در سازمان ملل قبل از رای گیری گفت، روسیه درحال آماده شدن عملیات بی رحمانه نظامی است، لیندا توماس گرینفیلد؛ سفیر امریکا درسازمان ملل متحد گفت: “اگر سازمان ملل متحد فقط یک کار را کرده باشد او پیشگیری از جنگ است، اما ویدیوهای از نیروهای روسیه دیده‌ایم که سلاح‌های بسیار مرگبار جابجا کرده که استفاده آن در میدان نبرد ممنوع است مثل بمب خوشه‌ای و بمب خلاء.”

جنگ در اوکراین نگرانی شدید منطقه و جهان را بوجود آورده است.

در هشتمین روز درگیری‌ها گزارش شده، که کی‌یف پایتخت اوکراین شاهد سه انفجار قوی بوده است، انفجارهای که هنوز از تلفات و خسارت ناشی از آن چیزی گفته نشده است، از سویی هم این جنگ در اوکراین نگرانی شدید منطقه و جهان را به وجود آورده است.

به تازگی وزارت دفاع روسیه نیز تایید کرده که ۴۹۸ سربازش در این جنگ کشته و ۱۵۹۷ تن دیگر زخم برداشته اند. وزارت دفاع اوکراین اما شمار تلفات نظامیان روس را نزدیک به ۶ هزار تن اعلام می‌کند.

اما آنچه که نگرانی ها را در مورد ادامه این جنگ بیشتر کرده استفاده از سلاح اتمی است،  سلاح که وزیر دفاع امریکا می‌گوید، حتی صحبت در مورد استفاده از آن خطرناک است،  لوید آستین افزود: “در این مقطع هدف ما این است که در جهت حمایت از مردم اوکراین در دفاع از خود شان هر کاری را که ممکن است انجام دهیم.”

پیشتر سرگی لائوروف وزیر خارجه روسیه نیز گفته بود که اگر جنگ سوم جهانی رخ دهد بدون شک جنگی اتمی و مخریب خواهد بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *