تهدید کوریای جنوبی به نابودی با بمب هسته‌ای توسط خواهر کیم جونگ اون

در حالی که سو ووک، رئیس ستاد ارتش کوریای جنوبی هفته گذشته از حمله پیشگیرانه به کوریای شمالی سخن گفته بود، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی برای دومین بار در سه روز گذشته، در واکنش به سخنان این مقام نظامی سئول، با لحنی تند کوریای جنوبی را به نابودی با بمب هسته‌ای تهدید کرد.

این تهدید خانم جونگ که روز سه‌شنبه (۱۶ حمل) از طریق رسانه‌های دولتی منتشر شد، پاسخی قاطع و تند به اظهارات آقای ووک تلقی می‌شود.

خانم یو جونگ تاکید کرد: “چنین اظهار نظرهایی که از سوی دیوانه‌ای مانند سو ووک مطرح می‌شود اشتباهی بسیار بزرگ است. کوریای جنوبی در صورت انتخاب، رویارویی نظامی با ما، با واکنش نیروی هسته‌ای روبرو خواهد شد”. او همچنین اضافه کرد: “در نتیجه چنین حمله هولناکی، کوریای جنوبی، سرنوشتی جز نابودی و ویرانی کامل نخواهد داشت”.

گفته‌های رئیس ستاد ارتش کوریای جنوبی پس از آن صورت می‌گیرد که آزمایش‌های تسلیحاتی کوریای شمالی در سال جاری میلادی، باعث ایجاد ترس در کشورهای همسایه و جهان شده است.

در آخرین مورد از آزمایش‌های موشکی در ماه گذشته، پیونگ‌یانگ نخستین موشک بالستیک قاره پیمای خود با نام “هیولا” را بعد از سال ۲۰۱۷ شلیک کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *