اختلافات داخلی امریکا؛ مانع پیشرفت در مذاکرات برجام

در ادامه تلاش‌های جهانی برای احیای توافق هسته‌ای برجام، وزارت خارجه امریکا اخیرأ اعلام کرده، که اختلافات شدید داخلی بر سر مسأله برجام وجود دارد.

این درحالی است که پیشتر مقام‌های ایرانی تاکید کرده بودند، که اختلافات داخلی امریکا مانع پیشرفت در مذاکرات برجام شده است.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلام ایران نیز دو روز پیش اعلام کرد، که امریکا در مسئله برجام به بن بست رسیده است.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا می‌گوید، سیاست واشنگتن در قبال تهران دچار اختلاف شدید است اما در برخورد با تهدیدات همچنان متحد هستند.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا درحالی این سخنان را مطرح کرده که درمذاکرات برای احیای برجام، رفع تحریم‌ها علیه سپاه یکی از موارد اختلافی میان دو کشور و با اهمیت برای ایران خوانده شده است، ند پرایس؛ سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت:

“شما شاهد رویکرد ما در مقابل سپاه بوده اید، اکثر تحریم های که ما علیه ایران وضع کرده ایم شامل سپاه می شوند.”

مذاکرات برای احیای برجام در وین ظاهرا به پایان رسیده است و حالا تا اینجای کار این واشنگتن و تهران است که  تصامیم سیاسی اتخاذ کنند. تصامیم که به گفته مقام های ایرانی مربوط به امریکا است.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوی اسلامی ایران نیز اخیرا گفته که امریکا با بد عهدی که کرده، حالا در مسئله برجام به بن بست رسیده است. سخنگوی وزارت خارجه ایران هم در هفته جاری اختلافات داخلی امریکا را مانع امضای توافق نامه احیای برجام خوانده بود.

با اینحال هنوز روشن نیست که بحث برجام میان ایران و قدرت‌های بزرگ چه زمانی به فرجام می رسد!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *