اعلامیه شورای علمای شیعه افغانستان در مورد هتک حرمت رژیم اسرائیل به مسجدالاقصی

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ ﴿۱﴾

مسجد الاقصی قبله اول مسلمین از قداست خاصی نزد مسلمانان برخوردار است و از اماکن مقدسه‌ای است که در قرآن کریم از آن نامبرده شده است. حفظ حرمت اماکن مذهبی چنانچه در دین مقدس اسلام تاکید گردیده در همه ادیان الهی و حتی در اسناد حقوقی که بر پایه ادیان الهی تدوین نشده است نیز مورد تاکید جدی قرار دارد.

پس از ایجاد تشکیلات استعماری صهیونیزم از سوی بالفور وزیر امور خارجه وقت انگلیس در نهایت صهیونیست‌ها مطابق اهداف تاسیسی شان سرزمین آبایی مردم فلسطین را اشغال نموده برای خود دولت تشکیل داده و به‌عنوان یک غده سرطانی در قلب جهان اسلام کاشته شد.

صهیونیزم جنگ‌های خونین و قتل عام‌های وسیع را تاکنون علیه مسلمانان در داخل سرزمین فلسطین و جاهای دیگر تحمیل نموده است.

در ادامه شرارت‌ها، قتل عام‌ها و خون‌ریزی‌های بیشمار در بیش از نیم قرن، در روزهای اخیر شاهد بودیم که دوباره صهیونیست‌ها با هتک حرمت مسجدالاقصی وارد این مکان مقدس مذهبی مسلمان‌ها شده و ده‌ها نماز گزار را مجروح نموده اند.

شورای علمای شیعه افغانستان هتک حرمت مسجد الاقصی، قبله اول و عبادت‌گاه مسلمانان و مجروح و زخمی ساختن نماز گزاران توسط عساکر صهیونیستی را تقبیح و شدیدا محکوم می نماید و از همه مسلمانان عالم می خواهد که برای آزاد سازی قدس از چنگال اشغالگران، متحد شده، دست در دست یکدیگر داده با توکل به قدرت لایزال الهی حرکت نمایند، ان شاءالله پیروزی قطعی است.

شورای علمای شیعه افغانستان

۲۹٫۰۱٫۱۴۰۱

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *