هشدار روسیه از احتمال آغاز جنگ جهانی سوم

استفاده از سلاح اتمی در جنگ اوکراین را نباید نادیده گرفت، این سخنان سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه است.

لاوروف اخیرا در یک گفتگوی تلویزیونی از روند مذکرات با اوکراین با خوشبینی ابراز نظر کرده اما در عین حال هشدار داده است که امکان دارد جنگ اوکراین به استفاده از سلاح اتمی کشانده شود.

او می‌گوید، نمی‌خواهد در مورد استفاده از سلاح اتمی خطرات مصنوعی را بالا ببرد بلکه این یک خطر جدی و واقعی است، وزیر خارجه روسیه گفت:

“نمی‌خواهم این خطرات را به طور مصنوعی بالا ببرم، خیلی‌ها چنین چیزی می‌خواهند‌،‌‌ اما خطر جدی و واقعی است، و ما نباید آنرا دستکم بگیریم.”

پس از این اظهارات، دیمتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین گفته، لاوروف می‌خواهد با چنین اظهاراتش جهان را بترساند تا دست از حمایت اوکراین بردارد.

این درحالی است که قرار است آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه‌شنه به مسکو رفته و پیرامون جنگ اوکراین با ولادیمیر پوتین گفتگو کند.

در سوی دیگر ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین از پیروزی کشورش در جنگ با روس‌ها سخن می زند. می‌گوید، پیروز این جنگ اوکراین است اما نمی‌داند که این جنگ تا چه زمانی ادامه خواهد یافت، ولادیمیر زلنسکی افزود:

“شهرها و مناطق زیادی هم اکنون در کنترل نظامیان روسیه هستند، اما شک ندارم که زودتر یا دیرتر سرزمین مان را آزاد خواهیم کرد.”

کی‌یف اما بتازگی وعده فرستادن صدها میلیون دالر کمک‌های نظامی و تدارکاتی را از جانب امریکا و متحدانش دریافت کرده، کمک‌های که از دید روسیه به طولانی شدن  جنگ می افزاید.

با این حال روسیه در تازه ترین حملات اش بر اوکراین، خطوط آهن را در سراسر این کشور هدف قرار داده است. این حملات به هدف جلوگیری از ورود سلاح خارجی به اوکراین خوانده شده است.

از سوی هم گزارش‌ها می‌رساند که شهر بندری خارسون به کنترل کامل نظامیان روسیه در آمده، این نخستین شهری است که تاکنون از سوی روسیه به گونه کامل تصرف می‌شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *