هشت ثور؛ سالروز پیروزی جهاد مقدس مردم افغانستان در برابر کمونیسم جهانی

امروز هشت ثور؛ برابر است با سی‌ومین سالروز پیروزی جهاد مقدس مردم افغانستان در برابر اتحاد جماهیر شوری. سی سال پیش از امروز مردم مسلمان افغانستان پس چهارده سال جهاد برای دفاع و حفظ ارزش‌های دین مبین اسلام در برابر کمونیزم به پیروزی رسیدند.

چهل و چهار سال قبل از امروز یعنی در هفت ثور سال ۱۳۵۷ مردم افغانستان شاهد یک کودتای سیاه و ننگینی بود؛ کودتای که در آن اعتقادات مردم و ارزش‌های دین مبین اسلام هدف کمونیزم قرار گرفت.

با کودتای هفت ثور و روی کارآمدن نظام کمونیستی جنایات بزرگی توسط آنها صورت گرفت، از کشتار و قتل‌عام‌های دسته جمعی گرفته تا هدف قرار دادن اعتقادات دینی مردم،

آگاهان می‌گویند زمانی‌که مردم افغانستان متوجه شدند که ارزش‌های دین مبین اسلام در خطر افتاده، همه باهم  بخاطر دفاع از دین اسلام در مقابل کمونیزم ایستاده و علیه آن جهاد را آغاز کردند.

مردم افغانستان پس از چهارده سال جهاد، به روز هشتم ماه ثورسال ۱۳۷۱ هجری خورشیدی توانستند تا حکومت دست نشانده کمونیستی را سرنگون کنند.

به باورآگاهان، یکی از عوامل مهم شکست نظام کمونیستی در افغانستان، اتحاد مردم برای دفاع از ارزش‌های اسلام و ناسازگاری خط فکری کمونیزم با واقعیت‌های جامعه افغانستان بود.

حالا از هشت ثور به عنوان یک روز تاریخی و بزرگ بخاطر دفاع مقدس مردم یاد می‌شود. در دو دهه گذشته همه ساله از این روز با مراسم‌های با شکوهی گرامی داشته می‌شد.

حکومت نیز امروز هشت ثور را بخاطر پیروزی جهاد مقدس مردم افغانستان رخصتی عمومی اعلام کرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *