کابل – تجلیل از هشتم ثور، روز پیروزی جهاد افغانستان در مقابل کمونیسم

اولین تجلیل از هشتم ثور، سالروز پیروزی جهاد افغانستان در مقابل ابرقدرت شرق و مکتب کمونیسم توسط حاکمان تازه کابل، در این مراسم، هشتم ثور یک روز تاریخی و نماد آزادی، استقلال و عزت مردم افغانستان خوانده شد. سخنرانان با تاکید بر اهمیت جهاد مردم افغانستان و پیروزی عزتمندانه آنها در مقابل کمونیست‌ها گفتند، روحیه ضد استعماری و استقلال طلبی مردم افغانستان همواره باعث شکست متجاوزین و ابرقدرت‌های جهانی شده است.

در این نشست سرپرست وزارت داخله با اشاره به شکست امریکا و خروج نیروهای ناتو از افغانستان ابراز امیدواری کرد که مردم و سیاسیون کشور زیر یک چتر واحد جمع گردند.

او افزود حکومت برای مردم است و نباید هیچ کسی خود را از این حکومت جدا احساس کند.

از سوی هم معاون نخست وزیری گفت: زمان آن رسیده که چهره‌های سیاسی و سران احزاب، به کشور باز گشته و برای آبادی و بازسازی افغانستان سهم بگیرند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که حکومت سرپرست تاکنون موفق به گرفتن مقبولیت داخلی و مشروعیت جهانی نشده و مخالفان سیاسی، سران کابل را متهم به انحصار گرایی می کنند.

مسئولان حکومتی یک‌بار دیگر تاکید کردند، قرار بود هشت‌ماه پیش انتقال قدرت به صورت مسالمت آمیز صورت گیرد اما دشمنان افغانستان اجازه نداند این برنامه عملی شود.

همچنین مسئولان حکومتی تاکید کردند که از افغانستان زیر تسلط آنها هیچ کشوری تهدید نخواهد شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *