وزارت دفاع امریکا: ظلم روسیه بر اوکراین غیر قابل پیش بینی بود

آینده ناروشن اوکراین؛ کشور که بیش از دوماه است در آتش ناشی از درگیری نظامی می سوزد.

هنوزهم خبر از جنگ وجنایت است نه؛ صلح و پایان جنگ، به تازگی وزارت دفاع امریکا روسیه را به تباهی و ویرانی اوکراین متهم کرده است اتهام که ازسوی امریکا ومتحدانش علیه روسیه خیلی تازگی ندارد.

جان کربی سخنگوی پنتاگون می گوید هیچ فرد با اخلاقی نمی تواند فجایع که روسیه در اوکراین بار آورد را توجیه کند.

او گفت پنتاگون پیش بینی کرده بود که پوتین با سرسختی به دنبال منافع روسیه خواهد بود اما میزان خشونت را که پوتین در اوکراین انجام داد فکر نمی‌کرد، سخنگوی وزارت دفاع امریکا گفت:

“احتمالا امریکا عمق خشونت را که ولادیمیرپوتین در اوکراین انجام داد درک نکرده است.”

سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه اما می‌گوید کشورهای غربی متواتر به اوکراین سلاح می فرستد وتلاش می‌کنند که از توافقات سیاسی میان روسیه واوکراین جلوگیری کند.

وزیر خارجه روسیه که در یک گفت‌وگوی تلویزیونی صحبت می‌کرد گفت غرب می‌خواهد تا آخرین اوکراینی را هم با روسیه بجنگاند، وزیر خارجه روسیه افزود:

“اکنون شاهد بروز استانداردهای دوگانه کلاسیک ونفاق نظامی غربی هستیم، کشورهای ناتو با ابراز حمایت علنی از ک‌یف هرکاری را انجام می‌دهد تا از دستیابی به توافق سیاسی برای پایان جنگ جلوگیری کنند.”

ولادیمیرزلنسکی نیز بار دیگر از آمادگی اش با ولادیمیرپوتین به هدف ختم جنگ سخن می زند، به باور رییس جمهور اوکراین تنها پوتین است که تصمیم گرنده اصلی است، ولادیمیرزلنسکی گفت:

“ویرانی های که روسیه در مناطق اشغالی اوکراین به جا گذاشته است هرگونه مذاکره‌ای را متزلزل می‌کند. انجام مذاکره همزمان با ادامه تهاجم روسیه با خطر بی نتیجه ماندن روبروست.”

ادامه جنگ در اوکراین برعلاوه ویرانی‌ها، به آواره شدن میلیون‌ها اوکراینی نیز انجامیده است. وزیر خارجه روسیه گفته تنها یک میلیون شهروندان اوکراین به روسیه رفته‌اند. مقام های اوکراین قبلا روسیه را متهم کرده بود که اوکراینی‌ها را برخلاف میل‌شان به روسیه انتقال داده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *