بحران اوکراین؛ زلنسکی می‌گوید ۲۳ هزار سرباز روسی کشته شده است

در بیش از دو ماه جنگ در اوکراین نه تنها شهرها ویران شده، که تلفات بیشماری نظامی نیز برجا مانده.

تاکنون اطلاعات معتبری در مورد آمار تلفات نظامیان دو طرف وجود ندارد. به تازگی ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین اما از کشته شدن ۲۳ هزار نظامی روسی در جنگ اوکراین خبر داده و گفته، برعلاوه آن تجهیزات زیادی از جمله ۲۰۰ هواپیمای جنگی روسیه را نیز نابود کرده اند.

زلنسکی می‌گوید، حالا  روسیه در حال جذب سربازان جدید و کم تجربه هستند. او همچنین هشدار داده، که ادامه جنگ در اوکراین سربازان بیشتر روسیه را به کشتن خواهد داد.

ولادیمیر زلنسکی؛ رئیس جمهور اوکراین:

“فرماندهی ارتش روسیه خود را برای تلفات بیشتر نیروهایش آماده می کند. روسیه برای قرارگاه های متلاشی شده خود درحال جذب نیروی جدید است که انگیزه و تجربه نبرد اندکی دارند.”

روسیه تاکنون درمورد این آمار ابراز نظر نکرده اما روسیه خود نیز هرازگاهی از وارد کردن تلفات بر نظامیان و همچنان از بین بردن تاسیسات نظامی اوکراین گزارش داده اند.

با این حالا پیشبینی‌ها این است که روسیه عملیات نظامی‌اش را در شرق اوکراین شدت می بخشد اما در مقابل امریکا نیز اعلام کرده به حمایتش از اوکراین علیرغم تهدید های مسکو ادامه می دهد.

این هم نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان امریکا که به تازگی وارد ک‌یف شده و با رییس جمهور اوکراین صحبت کرده است. از شهرماریوپول گزارش شده که یک گروپ ۲۵ نفری غیرنظامیان ازکارخانه فولاد سازی در شهر ماریوپول خارج شده است. شهری که به شدت تحت محاصره روس ها است و هنوزهم حدود یک هزار سرباز اوکراینی در آنجا گیرمانده اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *