افزایش موارد ابتلا به کرونا در چین، هانگ‌کانگ و تایوان

طی شبانه‌روز گذشته ۶ هزار و ۷۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در چین و ۲۸۳ مورد در هانگ‌کانگ و ۱۷ هزار و ۸۵۸ مورد در تایوان به ثبت رسیده است.

به گزارش کمیسیون ملی صحت/بهداشت چین، طی شبانه‌روز گذشته ۶ هزار و ۷۴ مورد ابتلای تازه که ۳۸۴ مورد آنها علائم بیماری را داشتند شناسایی و ثبت گردیده است.

شهر شانگهای به عنوان بزرگترین شهر چین با ثبت ۲۰ نفر فوتی در شبانه‌روز گذشته بالاترین آمار ابتلا و مرگ را در این کشور به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که اقدامات کنترل و پیشگیری سختگیرانه دولت چین در ولایت‌ها و شهرهایی که موارد منشا داخلی در آن‌ها مشاهده شده، همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر، مرکز صحت و درمان هانگ‌کانگ نیز از ابتلای ۲۸۳ نفر در طی ۲۴ ساعت گذشته و مرگ ۵ نفر در همین مدت زمان خبر داده است.

گفتنی است آمارها، کاهش رو پایین مرگ و میر در موج پنجم همه‌گیری کرونا در هانگ‌کانگ را نشان می‌دهند.

و اما مرکز فرماندهی بیمارهای همه‌گیردر  تایوان نیز از ثبت ۱۷ هزار و ۸۵۸ مورد ابتلای جدید با منشاء داخلی و ۵۷ مورد با منشاء خارجی در این کشور خبر داده است. در همین مدت زمان نیز ۵ نفر فربانی این ویروس شده‌اند.

در حال حاضر ۵۱۴,۰۳۰,۴۳۵ نفر در کل جهان به کرونا مبتلا هستند که از میان نزدیک به ۶,۲۶۳,۵۲۸ جان خود را از دست داده و ۴۶۸,۸۰۸,۶۳۶ نفر دیگر نیز صحت‌باب گشته‌اند.

آمریکا، هند و برازیل نیز به ترتیب با ۱,۰۲۱,۰۸۹، ۵۲۳,۸۸۹، ۶۶۳,۶۵۷ در جایگاه‌های اول تا سوم کشورهای با بالاترین نرخ ابتلا و مرگ میر بر اثر همه‌گیری کووید _ ۱۹ در جهان قرار دارند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *