برگزاری جشن عید سعید فطر در کاخ سفید

تجلیل از جشن عید سعید فطر پس از حد اقل پنج سال وقفه در کاخ سفید.

جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا پس از پنج سال بار دیگر عید فطر را جشن گرفت و سنت برگزاری جشن پایان ماه رمضان در کاخ سفید را احیا کرد.

او که برای صدها نفر در این جشن سخنرانی می‌کرد گفت که او در کارزار انتخابات ریاست جمهوری وعده داده بود جشن عید فطر را به کاخ سفید بازگرداند، اما سال گذشته به‌خاطر شیوع ویروس کرونا مجبور شد که این جشن را به صورت مجازی برگزار کند.

جو بایدن در این سخنرانی تاکید کرد که امروز مسلمانان در سراسر جهان هدف خشونت قرار می‌گیرند، در حالی که هیچ کسی نباید به خاطر اعتقادات مذهبی خود تحت تبعیض و سرکوب واقع شود.

جو بایدن؛ رئیس جمهور امریکا:

” ما باید اذعان کنیم که هنوز کارهای بسیاری برای انجام دادن باقی مانده است، چه خارج از کشور و چه اینجا. مسلمانان هر روز ملت ما را قوی‌تر می‌کنند، حتی با این که آنها با چالش‌ها و تهدیدات واقعی در جامعه ما مواجه هستند، از جمله خشونت های هدفمند.”

بایدن گفت که او اخیرا نخستین زن مسلمان را به یک منصب فدرال گمارده که این امر نشان‌دهنده تعهد او برای ایجاد دولتی است که به تنوع احترام می‌گذارد و شبیه آمریکاست.

طالب شریف، امام مسجد محمد در واشنگتن که برخی آن را به عنوان مسجد ملی می‌شناسند، نیز در مراسم کاخ سفید سخنرانی کرد.

طالب شریف؛ امام مسجد محمد – واشنگتن:

” میزبان شدن در اینجا یک پیام مهم برای ملت ما و جهانیان دارد، این پیام که اسلام بخشی از ملت ما در کنار تمام سنت‌های دینی دیگر است و عالی‌ترین مقام در این سرزمین خود را متعهد به ارزش‌های بنیادین ملت ما و قوانین حمایت از آزادی مذهبی می‌داند.”

این درحالی است که روسای جمهور ایالات متحده از زمان بیل کلینتون عید فطر را جشن می‌گرفتند، اما در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ هیچ مراسمی برگزار نشد و صرفا بیانیه‌هایی به این مناسبت منتشر می‌گردید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *