پوتین خطاب به کشورهای غربی؛ به اوکراین سلاح نفرستید

صحبت تلفنی رهبران روسیه و فرانسه درمورد جنگ اوکراین!

دراین گفت‌وگوی تلفنی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، خواهان قطع کمک‌های تسلیحاتی کشورهای غربی به اوکراین شد. کمک‌هایی که نظامیان  اوکراینی را در برابر روسیه مقاوم ساخته و محاسبات جنگی پوتین را برهم زده است.

براساس اعلامیه کرملین، پوتین گفته قطع کمک‌های تسلیحاتی غرب می تواند به پایان جنگ اوکراین بی انجامد.

در این اعلامیه به نقل از پوتین آمده که او به همتای فرانسوی‌اش ابراز داشته که از مذاکره با اوکراین استقبال می‌کند.

در اعلامیه کرملین آمده است:

“ولادیمیر پوتین از کشورهای غربی خواست که باید کمک‌های تسلیحاتی‌‌شان را به اوکراین قطع کنند. او تاکید کرد که نیروهای اوکراینی با حملات‌شان بر جدایی طلبان در شهرهای کوچک در شرق اوکراین مرتکب جنایات شدند. آقای پوتین در این گفت‌وگو از دیالوگ با اوکراین استقبال کرد.”

فرانسه که خود نیز از متحدین امریکا محسوب می‌شود، اما در جنگ اوکراین تاحدی رفتار نرمی را درپیش گرفته، کاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرده، مکرون درگفت‌وگو با پوتین خواهان برقراری آتش‌بس شده است.

در سویی دیگر اما، ایالات متحده امریکا که در راس مخالفان عملیات نظامی روسیه بر اوکراین قرار دارد به فرستادن تسلیحات بیشتری به اوکراین تاکید می‌کند.

جوبایدن، رئیس‌جمهور امریکا درهنگام بازدید از کارخانه تولید موشک چاولین در امریکا بار دیگر روسیه را به ادامه جنایات در اوکراین متهم کرد، جوبایدن افزود:

“من از کنگره می‌خواهم که لایحه کمک ۳۳ میلیارد دالری به اوکراین را سریع‌تر تایید کند. این مبارزه ارزان نیست اما تسلیم شدن در برابر تجاوز روسیه هزینه بیشتری را خواهد داشت.”

از سویی هم پارلمان اتحادیه اروپا نشستی را در مورد اوکراین برگزار کرده است، اورزولا فون درلاین، رییس کمیسیون اتحادیه اروپا از قطع کامل نفت روسیه تا اواخر سال جاری میلادی خبرداده است، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت:

“ما واردات نفت خام روسیه را در ظرف شش ماه و واردات نفت پالایش شده این کشور را تا پایان سال متوقف خواهیم کرد.”

درهمین حال شارل میشل، رییس شورای اروپا به حمایت نظامی اتحادیه اروپا از مولداوی تاکید کرده است. اخیرا گزارش‌های منتشر شد که روسیه قصد حمله به مولداوی را نیز دارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *