زلنسکی: صلح با مسکو با عقب نشینی نیروهای روسیه ممکن است

ادامه بحران اوکراین و خواست تازه رییس جمهور این کشور برای رسیدن به توافق صلح با روسیه؛ ولادیمیرزلنسکی می گوید برای اینکه این دو کشور به توافق صلح دست یابند روسیه باید نیروهایش را از مرزهای اوکراین خارج کند. خواستی که در حال حاضر پذیرفتن آن ازسوی روسیه محتمل به نظر نمی رسد.

اوبا اشاره به حفظ تمامیت ارضی و یک پارچگی اوکراین گفت وی رهبر اوکراین است نه اوکراین کوچک.

ولادیمیرزلنسکی؛ رییس جمهوراوکراین:

“هرگونه توافق صلح با روسیه با عقب نشینی نیروهای روسی به مرزهای قبل از تهاجم مسکو به اوکراین ممکن خواهد بود.”

زلنسکی در این نشست اما هشدارمی دهد در صورتی که روسیه به قتل های بیشتری از جمله در ماریوپول اقدام کند دروازه مذاکره با روسیه بسته خواهد شد. ماریوپول اما هنوز در محاصره شدید نیروهای روسی است و حدود یک هزار سرباز اوکراینی و ده‌ها غیر نظامی در کارخانه فولاد سازی گیرمانده اند.

هرچند به تازگی روسیه اجازه داده است که ۵۰ غیر نظامی شامل زنان وکودکان از کارخانه فولاد سازی ماریوپول به جای امنی منتقل شوند.

با این حال آنتونیوگوترش دبیرکل سازمان ملل بار دیگر به تخلیه غیر نظامیان به گفته او از مناطق جهنمی به نقاط امن تری تاکید کرده و می گوید این جنگ بی معنا باید متوقف شود.

آنتونیو گوترش؛ دبیرکل سازمان ملل متحد:

“چرخه مرگ، ویرانی، جابجایی واختلال باید متوقف شود. حال زمان آن رسیده است که متحد شویم وبه این جنگ پایان دهیم.”

اما نیروهای اکراینی به تازگی موفق شدند که مناطقی را در نزدیکی خارک‌یف از کنترل نظامیان روس خارج و تحت کنترل خود شان در آورد.

باورها براین است که تسلیحات فرستاده شده کشورهای غربی به اوکراین به توانمندی نیروهای اوکراینی در برابر عملیات نظامی روسیه افزوده است زیرا گفته می شود پس از رسیدن این تسلیحات به اوکراین نیروهای روسی پیشرفت چندانی در شرق اوکراین هم نداشته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *