انتقادها از بی‌سرنوشتی هزاران پناهجوی افغان در کمپ ابوظبی امارات

پس از هشت ماه از روند تخلیه، هنوز هم هزاران افغان در کمپ ابوظبی امارات متحده عربی در بی سرنوشتی به سرمی برند.

آنان دولت امریکا را به بی برنامگی و به بی‌توجهی متهم می کنند. به گفته آنان، قرار بود در مدت یک تا دو ماه به امریکا انتقال داده شوند اما با گذشت چند ماه از وعده امریکایی‌ها هنوزهم از آغاز تخلیه پناهجویان از کمپ ابوظبی خبری نیست.

روند تخلیه و انتقال افغان‌ها همواره از سوی امریکا و متحدانش مورد انتقاد بوده، بی توجهی واشنگتن به پناهجویان افغان در کمپ ابوظبی اما انتقادها از بی برنامگی دولت بایدن برای تخلیه شهروندان افغان را بیشتر کرده است.

در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار پناهجوی افغان در کمپ ابوظبی در بی سرنوشتی به سر می برند. بی سرنوشتی که بسیاری را به ستوه آورده و منجر به افسردگی پناهجویان شده است.

پناهجویانی که در کمپ ابوظبی امارات متحده عربی هستند بارها به گونه‌های مختلف دست به اعتراضات زدند. از چشم بستن در برابر دفتر سیاسی امریکا در امارات تا اعتراضات خیابانی، تاکنون اما این اعتراضات نتایج ملموسی به همراه نداشته، پناهجویان هم حالا به وعده نمایندگان امریکا دل بستند.

به تازگی جوبایدن، رئیس جمهور امریکا با درخواست بودجه تکمیلی از کنگره امریکا خواست که برای ارائه اقامت دائم به پناهجویان افغان اقدام کند.

با این حال دل تنگی و بی سرنوشتی همچنان دامن گیر پناهجویان در کمپ ابوظبی است.

پناهجویانی که هرازگاهی به رسم اعتراض به بی توجهی امریکا و متحدانش گردهم می آیند و با سروده های میهنی، یاد سر زمینی را می‌کنند که حالا مجبور شدند آنرا ترک کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *