تاکید شماری از رهبران کشورهای اروپایی بر برقراری آتش‌بس در اوکراین

نگرانی رهبران اروپایی از ادامه عملیات نظامی روسیه بر اوکراین؛

رهبران آلمان و فرانسه در یک نشست مشترک خبری در برلین ادامه جنگ در اوکراین از سوی مسکو را نکوهش می‌کنند، جنگی که هنوز برنده و بازنده آن معلوم نیست.

امانوئل مکرون؛ رئیس جمهور فرانسه ادامه جنگ در اوکراین را تهدید جدی برای کشورهای اروپایی خوانده گفت، باید جلو این جنگ گرفته شود. از دید مکرون برقراری آتش بس می‌تواند از گسترش جنگ موثر واقع شود، امانوئل مکرون گفت:

“مسوولیت ما دستیابی به آتش‌بس سریع در اوکراین و جلوگیری از سرایت این جنگ در سایر نقاط اروپا است.”

اولاف شولتز نخست وزیر آلمان هم بر لزوم از سرگیری مذاکرات صلح میان کشورهای روسیه و اوکراین تاکید کرده می‌گوید برای حل این مناقشه، دیپلماسی گزینه مناسبی است، نخست وزیر آلمان افزود:

“اکنون باید به مرحله برسیم که پیشرفت در مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین حاصل شود.”

اما امریکا به مذاکرات صلح میان اوکراین و روسیه چندان امیدوار به نظر نمی‌رسد. جو بایدن، رییس جمهور امریکا بار دیگر از کنگره خواست که هرچه زودتر کمک ۳۳ میلیارد دالری به اوکراین را تایید کند، رئیس جمهور امریکا می‌گوید:

“کنگره باید هرچه زوتر کمک ۳۳ میلیارد دالری را تایید کرده و برای تبدیل شدن به قانون کاخ سفید بفرستد، اگر این لایحه تصویب نشود فرستادن سلاح به اوکراین متوقف خواهد شد.”

این درحالیست که ولادیمیر پوتین در تازه ترین اظهاراتش، تحرکات و تهدیدات غرب را یکی از دلایل عملیات نظامی روسیه بر اوکراین یاد کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *