ادامه واکنش‌ها به قتل شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی الجزیره توسط سربازان رژیم اسرائیل

درادامه واکنش‌ها به قتل شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره از سوی سربازان رژیم اسرائل؛ سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، قتل این خبرنگار را به شدت محکوم کرد و می‌گوید، ابوعاقله سال‌ها شاهد ظلم و جنایات رژیم اسرائل بر فلسطینیان بود.

دبیرکل حزب‌الله گفت، قتل شیرین ابوعاقله نشان داد که اسرائیل برهیچ فلسطینی رحم نمیکند و بر مسیحی و مسلمان حمله میکند، می‌کشند و به مقدسات آنان توهین میکنند.

سید حسن نصرالله؛ دبیرکل حزب‌الله لبنان در نماز جمعه ۲۳ ثور در لبنان همچنین گفت:

“پیام شهادت شهید شیرین این بود که همه در معرض خطر سیاست‌های رژیم نژاد پرست و غیر انسانی قرار دارند.”

سید حسن نصرالله خطاب به سازشگران با صهیونیست‌ها نیز گفت، کسانی که روابط شان را با رژیم اسرائل عادی سازی کرده اند باید امروز شرمنده باشند.

سید حسن نصرالله؛ دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنان افزود:

“اولین کسی که باید شرمسار باشند، سازش کاران هستند؛ کسانی که تلاش میکنند ملت های مارا قانع کنند که وجود رژیم اسرائیل طبیعی است و باید با آنان ساخت.”

قتل شیرین ابوعاقله با واکنش‌های تند جهانی مواجه شد اما سربازان رژیم اسرائیل حتی به پیکر این خبرنگار و شرکت کنندگان مراسم تدفین او هم یورش بردند.

روز جمعه شرکت کنندگان هنگام که جسد این خبرنگار را از شفاخانه‌ بیرون و به طرف قبرستان انتقال میدادند سربازان صهیونیستی بر شرکت کنندگان حمله کرده و گاز اشک آور علیه آنان استفاده کردند.

حمله بر شرکت کنندگان این خبرنگار واکنش‎های تند جهانی را به دنبال داشته است. شبکه الجزیره این حمله سربازان رژیم اسرائیل را نقض تمامی عرف و قوانین بین المللی خواند و وزیر خارجه امریکا با نشر پیامی در تویترش از یورش نظامیان رژیم اسرائیل بر مراسم تدفین خبرنگار فلسطینی الجزیره انتقاد کرد و آن را غم انگیز خوانده است.

آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه امریکا نیز در پیامی گفت:

“هر خانواده‌ حق این را دارد که عزیز خود را با احترام و بدون مانع به خاک بسپارد.”

شیرین ابوعاقله روز چهارشنبه هفته گذشته درهنگام تهیه گزارش به ضرب گلوله سربازان رژیم اسرائل در کرانه باختری کشته شد و پیکر او روز جمعه با حضور صدها هزار فلسطینی به خاک سپرده شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *