بیانیه کمیسیون پیگیری مطالبات جامعه شیعه افغانستان در رابطه با اخلال پنجمین نشست مشورتی این کمیسیون

بسم الله الرحمن الرحیم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا قَوَّامِینَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ.

مردم متدین و نجیب افغانستان!

چنانکه مستحضر هستید، این کمیسیون قرار بود روز جمعه ۲۳ ثور سال روان پنجمین نشست مشورتی خود را با دو هدف عمده دایر نماید:

۱_ گزارش عملکرد کمیسیون در راستای مطالبات جامعه شیعه

۲_ مشوره خواهی در رابطه‌ با نحوه ادامه کار

اجلاس با حضور حضرت آیت‌الله صالحی مدرس؛ رئیس شورای علمای شیعه افغانستان، اعضای شورای علما و نمایندگان نهاد‌های حامی کمیسیون در مدرسه علمیه‌ی  رسالت دایر گردید که در جریان اجلاس تعدادی افراد مسلح از حوزه‌ ششم استخبارات وارد مدرسه شده ضمن اهانت به شخصیت‌ها و اعضای حاضر در نشست با زور و خشونت‌ شرکت کنندگان را متفرق ساختند؛ درحالی که قبلا جهت تامین امنیت با حوزه‌ ششم پولیس هماهنگی لازم به عمل آمده بود و ۴ نفر از نیروهای حوزه ششم پولیس دم در مدرسه حاضر بودند و مهاجمین بدون اعتنا به این نیروها وارد مدرسه و اجلاس شده‌، برخوردهای اهانت بار و خلاف قانون را اعمال نمودند.

کمیسیون این عمل زشت و تاسف‌بار را توهین به کل جامعه‌ شیعه افغانستان دانسته شدیدا تقبیح می نماید. 

و یادآور می‌‌شود که اندک زمانی پس از اخلال اجلاس، آمر حوزه ششم استخبارات و شیخ صاحب مولوی آمین الله وقار رئیس اداره ۴۹۵ استخبارات در مدرسه حاضر شده ضمن اذعان به تخطی مهاجمان، قول مساعد دادند تا عوامل این حادثه‌ تاسف بار را شناسایی و مجازات نمایند.

کمیسیون پیگیری مطالبات جامعه شیعه منتظر عملی شدن وعده مقامات است و متناسب با تصامیم امارت اسلامی اقدامات  لازم را اتخاذ می نماید.

کمیسیون پیگیری مطالبات جامعه شیعه افغانستان

 ۲۴ ثور ۱۴۰۱ ه ش

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *