سازمان جهانی بهداشت؛ بخاطر افزایش ابتلا به آبله میمون در اورپا، جلسه اضطراری برگزار کرد.

دانشمندان و متخصصین که شیوع موج‌های متعدد آبلهٔ میمون را در افریقا نظارت کرده‌اند، می‌گویند که از شیوع اخیر این بیماری در اروپا و امریکای شمالی متحیر شده‌اند.

در همین حال در هفتهٔ گذشته بریتانیا، اسپانیا، پرتگال، ایتالیا، ایالات متحده، سویدن و کانادا همه ابتلای جوانانی را به عین بیماری گزارش داده‌اند که پیشینه‌ای سفر به افریقا را نداشته اند.

از سویی هم، سازمان جهانی بهداشت روز جمعه (۳۰ ثور) اعلام کرد که حدود ۸۰ مورد تایید شده و ۵۰ مورد مشکوک را در سراسر جهان به ثبت رسانده است. فرانسه، آلمان، بلجیم و آسترالیا، اولین موارد خود را روز جمعه گزارش دادند.

با این وضعیت، سازمان جهانی بهداشت روز جمعه جلسه اضطراری برای بحث در مورد شیوع این ویروس برگزار کرد.

هانس کلوگه، مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در اروپا گفت که در حال حاضر این خطر وجود دارد که افراد مبتلا به این بیماری از علائم خود با خبر نیستند و همین امر می‌تواند به گسترش شدیدتر این بیماری منجر شود.

این مقام سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان کرد که نگران است با تجمع مردم برای مهمانی‌ها و جشنواره‌ها در ماه‌های تابستان، عفونت‌ها در منطقه تسریع شود.

دانشمندان می‎افزایند، این بیماری نخستین بار در میمون‌ها شناسایی شد و معمولاً از طریق تماس نزدیک میمون‌ها گسترش پیدا می‌کند و پیش از این، به ندرت در خارج از افریقا دیده شده بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *