سرگئی لائوروف: روسیه تا آزادی کامل دونباس به جنگ ادامه می‌دهد

تمرکز روسیه بر آزاد سازی شرق اوکراین از وجود نیروهای اوکراینی!

سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در تازه ترین اظهاراتش گفته است که روسیه تا تصفیه کامل دونتسک و لوهانسک به جنگ ادامه می دهد.

وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با یک تلویزیون فرانسوی تاکید کرده، هدف از عملیات نظامی روسیه بر اوکراین، غیرنظامی کردن این کشور، مقابله با نئونازی‌ها و جداکردن دونباس از خاک اوکراین است.

لاوروف افزوده، روسیه قبلا لوهانسک و دونتسک را به حیث سرزمین مستقل به رسمیت شناخته و حالا می‌خواهد تمامی نیروهای اوکراینی را از این مناطق دور کند، سرگئی لائوروف گفت:

“آزاد سازی دونباس و مناطق دونتسک و لوهانسک که توسط فدراسیون روسیه به حیث کشورهای مستقل به رسمیت شناخته شده‌اند، یک اولویت مطلق و بی قیدوشرط در عملیات ویژه روسیه در اوکراین است.”

این درحالیست که عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین به شدت ادامه دارد اما هنوز قابل پیشبینی نیست که روسیه تا چه مدت به تصفیه کامل دونباس دست خواهد یافت. درهمین حال ولادیمیرزلنسکی، رئیس‌جمهور روسیه روز یکشنبه از خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین دیدار کرد.

زلنسکی در جریان بازدیدش از خارک‌یف از سربازان تقدیر اما فرمانده این شهر را از سمتش برکنار کرد، زلنسکی  افزود:

“ارتش، پولیس، شهردار و همه در تلاش پیروزی در برابر روسیه هستند، در چنین شرایطی فرمانده امنیتی خارک‌یف فقط به شخص خودش فکر می‌کند و این قابل قبول نیست.”

هم‌زمان با این اتفاقات، قرار است رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با همتایان روسی و اوکراینی‌اش تلفنی گفت‌وگو کند. گفته می‌شود در این تماس تلفنی، اردوغان خواهان از سرگیری مذاکرات میان طرفین خواهد شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *