کمبود اساتید متخصص در دانشگاه‌های دولتی

شماری از دانشجویان از کمبود اساتید مسلکی در دانشگاه‌های دولتی شکایت می‌کنند. آنان می‌گویند، نبود اساتید مسلکی باعث دل‌سردی دانشجویان به ادامه درس شده است.

با تغییر نظام سیاسی، فضای دانشگاه نیز چهره‌اش را عوض کرده؛ از لباس دانشجویان گرفته تا تغییر برخی استادان، برخی کادرهای علمی دانشگاه‌ها که حالا به خارج رفتند جای‌شان را به استادان غیر مسلکی خالی کرده است.

چندی ‌است که روال عادی دانشگاه از جمله زمان درسی نیز به هم خورده. دانشجویان حالا در هفته سه روز از صبح تا عصر درس دارند. دانشجویانی‌که در کنار درس برای تامین مصارف شان کار می‌کردند، حالا با مشکل برخوردند.

آگاهان می‌گویند اگر جای خالی استادان مسلکی در دانشگاه‌های کشور پر نشود، انگیزه درس خواندن بین دانشجویان کاهش و دانشگاه‌های کشور جایگاه و اعتبار شان را از دست خواهند داد.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی اما می‌گوید روند جذب کادرهای علمی که در داخل اند آسان شده و کادرهای علمی که به خارج از کشور اند زمینه برگشت آنان را نیز فراهم می‌کنند.

وزارت تحصیلات عالی همچنان می‌گوید در حال حاضر دانشگاه‌های کشور با کمبود استاد روبرو نیست و استادانی‌که غیر حاضراند بجای آنان استادان با تجربه و مسلکی دیگر مقرر کرده و می‌کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *