شکایت رانندگان و مسافران از خرابی شاهراه‌ها در کشور

شاهراه کابل – قندهار و کابل – هرات که پایتخت را با چندین ولایت غربی کشور وصل می‌کند، اما این بزرگ‌راه از چندین سال بدینسو تخریب شده و موترداران و مسافران ازاین بابت شکایت دارند.

رانندگانی که در این مسیر رفت و آمد می‌کنند می‌گویند، بخش‌های زیادی این شاهراه تخریب شده و خرابی این بزرگ‌راه  سبب شده که موترهای آنان زود عوارض کند.

رانندگان می‌گویند، درحالیکه قیمت تیل رو به افزایش است، از سوی دیگر عوارض موتر ناشی از خرابی جاده‌ها، بار سنگینی اقتصادی را بر آنان تحمیل کرده است.

با این حال، تنها شاهراه کابل – هرات نیست که بخش‌های از آن تخریب شده، بلکه باشندگان ولایات شمالی کشور نیز از خرابی بزرگراه کابل – مزار شریف شکایت دارند.

 مسافرانی که از این مسیرها رفت و آمد می‌کنند می‌گویند، خرابی این جاده‌ها برای هر مسافری طاقت فرساست، اما برای بیماران که جهت تداوی به کابل برده می‌شود به مراتب طاقت فرساتر است، خواست آنان از حکومت فعلی، ترمیم این بزرگ راه‌هاست.

با اینهمه، وزارت فواید عامه اخیرا اعلام کرد، ترمیم شاهراه کابل- قندهار- و کابل – هرات و سالنگ‌ها را روی دست گرفته و قراراست ترمیم آن از طریق داوطلبی به شرکت‌های خصوصی سپرده شود.

به گفته مسوولان این وزارت، برای جلوگیری از تخریب شاهراه‌ها به موترهای باربری اجازه اضافه باری را نمی‌دهد.

اتحادیه موترهای باربری اما می‌گوید، اخیرا اضافه باری تا ۹۹ درصد کنترل شده و حالا وسایط نقلیه مطابق معیار تعیین شده عمل می‌کند.

شکایت‌ها از تخریب شاهراه‌ها درحالی مطرح می‌شود که با روی‌کار آمدن حکومت جدید کار اکثر پروژه‌های انکشافی و زیربنایی به دلیل نبود بودجه متوقف شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *