هشدار ولادیمیر پوتین از هدف قرار دادن نقاط بیشتر در اوکراین

همزمان با داغ‌تر شدن جنگ در شرق اوکراین، کشورهای غربی از کمک تسلیحاتی به ویژه سیستم دفاع هوایی به اوکراین خبر دادند.

پس از امریکا و آلمان به تازگی انگلیس هم گفته، سامانه‌های موشکی با برد ۸۰ کیلومتری را به کی‌یف کمک می‌کند.

سامانه‌های که به گفته بن والاس می‌تواند این امکان را به نیروهای اوکراینی دهد تا بهتر از خود در برابر حملات نیروهای روسی محافظت کنند.

از طرفی‌هم، معاون وزارت دفاع اوکراین گفته است، کشورش برای شکست دادن روسیه به کمک های تسلیحاتی دوامدار غرب نیاز دارد، معاون وزارت دفاع اوکراین گفت:

“ما وارد جنگی طولانی شده‌ایم و به حمایت مستمر نیاز داریم، غرب باید درک کند کمک‌هایش نمی‌تواند موقتی باشد، بلکه باید تا زمان پیروزی ادامه یابد. “

نه تنها مقام‌های اوکراینی که کشورهای غربی هم امیدوارند، که سربازان اوکراینی به کمک پیشرفته ترین تسلیحات غرب بتوانند، تغییر در معادلات جنگ بیاورند.

آن طرف اما رئیس جمهور روسیه می‌گوید ارسال سلاح‌های دوربرد غرب به اوکراین را بر نمی تابد و در صورت ارسال آن، نیروهای روسی نقاط بیشتری را در اوکراین هدف قرار خواهد داد.

ولادیمیر پوتین گفت، ارسال سلاح‌های اضافه غرب به اوکراین فقط یک هدف دارد آن‌هم به درازا کشیدن جنگ، ولادیمیر پوتین افزود:

“اگر اینها عرضه شود، ما نتیجه لازم را خواهیم گرفت و از سلاح‌های خود که به تعداد کافی داریم استفاده خواهیم کرد تا هدف‌هایی را بزنیم که تا به حال نزده‌ایم.”

با اینحال در روزها و هفته های پسین تمرکز نیروهای روسی در شرق اوکراین است، جای که نیروهای روسی بیش از ۶۰ درصد آن را در اختیار دارد.

در میانه دو و آتش جنگ، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه از خط مقدم جنگ از لوهانسک و دونتیسک دیدار کرد. او، از نزدیک معادلات جنگ را ارزیابی کرده و خطاب به سربازان‌اش، آنها را قهرمان خطاب کرد، ولادیمیر زلینسکی می افزاید:

“من می‌خواهم از شما برای کار بزرگ شما، برای خدمات شما، برای محافظت از همه ما، کشورمان تشکر کنم. من از همه سپاسگزارم، چیزی که همه شما سزاوار آن هستید، پیروزی است – این مهمترین چیز است، اما نه به هر قیمتی.”

از زمان آغاز جنگ، این دومین بار است که رئیس جمهوری اوکراین برای تقدیر از سربازان به خارج از کی‌یف سفر می‌کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *