واکنش ایران به قطعنامه شورای حکام: یک قدم از مواضع خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم

اقدامات و واکنش‌های تند جمهوری اسلامی ایران به صدور قطعنامه شورای حکام آژانس، ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران، در واکنش به صدور قطعنامه در شورای حکام علیه این کشور هشدار داد که جمهوری اسلامی ایران یک قدم از مواضع خود عقب نشینی نخواهد کرد.

آقای رئیسی تاکید کرد که تاکنون هرچند قطعنامه که صادر شده، موثر واقع نشده و راه به جایی نبرده است.

رییس جمهور ایران در یک نشست دیگر خبری نیز تاکید کرد که حامیان قطعنامه علیه ایران، باید حقوق ملت ایران را به‌رسمیت بشمارند و باید بدانند ما حرف‌ داریم، او افزود با ایران به زبان زور نمی‌توان صحبت کرد.

شورای حکام آژانس چهارشنبه شب قطعنامه‌ای علیه ایران به تصویب رساند که در آن از همکاری نکردن تهران با این نهاد انتقاد شده بود.

ازسویی هم رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید، آژانس به تلاش برای همکاری با ایران ادامه می‌دهد هرچند شرایط به مراتب دشوارتر شده است.

به گفته مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، دوربین‌هایی که قطع می‎‌شود در مراکز تحقیقاتی و تولید سانتریفیوژ نصب شده بود.

با این حال، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان این که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اسیر صهیونیست هاست، گفت: باعث تاسف است که یک نهاد بین المللی توسط یک رژیم نامشروع مورد بهره برداری قرار گرفته و حیثیت آن را زیر سوال برده است.

محمد اسلامی گفت، به فعالیت تعدادی از دوربین های فراپادمانی آژانس خاتمه دادیم و امروز هم به فعالیت بقیه خاتمه می‌دهیم که تعداد آنها ۱۷ الی ۱۸ تاست، او گفت، ماشین های جدید را نصب کرده و گازدهی را شروع کردیم.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *