تشدید درگیری‌ها در شرق اوکراین؛ سربازان اوکراینی مهمات تمام کردند

کی‌یف می‌گوید، درگیری‌ها در شرق اوکراین به یک جنگ توپخانه‌ای تبدیل شده و نیروهای اوکراینی نیاز شدید به مهمات دارند. رئیس‌جمهور اوکراین هرچند نگفته که مهمات بگونه کامل تمام کرده‌اند، اما گفته، اوکراین پیروز این جنگ خواهد شد.

امریکا؛ متحد اوکراین اما در چنین وضعیتی با انتقاد از اوکراین گفته است، کی‌یف به هشدارهای امریکا قبل ازعملیات نظامی روسیه توجه نکرد.

جو بایدن، رییس جمهور امریکا در صحبت‌های اخیرش در مورد جنگ اوکراین گفت، استخبارات امریکا در مورد تهاجم روسیه هشدار داده بود اما از سوی رئیس جمهور اوکراین نادیده گرفته شد.

سخنگوی رئیس جمهور اوکراین اما بار ملامتی را به گردن غربی‌ها انداخته است. او در واکنش به صحبت‌های بایدن گفته، ولودیمیرزلنسکی بارها خواهان تحریم روسیه قبل از عملیات نظامی شده بود اما این غربی‌‎ها بود که به این خواست او توجه نکردند.

وزیر دفاع چین، در نشست امنیتی شانگری لای سنگاپور می گوید، بیجینگ طرفدار جنگ در اوکراین نبوده و وضع تحریم ها را هم کارساز نمیداند.

او از طرف های درگیر در مسئله اوکراین خواست که به درگیری از راه مذاکره پایان دهند.

ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین هم که در نشست سنگاپور از طریق ویدیویی صحبت میکرد، خواهان پایان محاصره بندر اودسا از سوی روسیه شد. او هشدار داد در صورتی که این بندر در محاصره باشد بسیاری از کشورها با قحطی مواجه خواهد شد. درهمین حال اورزولا فن درلاین، رییس کمیسیون اتحادیه اروپا دیروز شنبه وارد کی‌یف، پایتخت اوکراین شد. گفته شده او در این سفر روی موضوعات مختلف از جمله روی چکونگی پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا صحبت کرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *