کمک تجهیزات جنگی به ارزش یک میلیارد دالر از سوی امریکا به اوکراین

جو بایدن و ولودیمیر زلنسکی؛ دو رئیس‌جمهور که بیش از ۴۰ دقیقه در مورد جنگ اوکراین و حمایت‌های تسلحیاتی امریکا تلفنی گفتگو کردند.

بایدن پس از تماس تلفنی اعلام کرد، که از ارسال تجهیزات نظامی به ارزش  یک میلیارد دالر به زلنسکی اطمینان داده است. تسلیحات دفاعی، توپخانه‌ای، مهمات ثقیله و سیستم پیشرفته راکتی شامل این بسته کمکی جدید امریکاست.

لوید آستین، وزیر دفاع امریکا که برای شرکت در نشست وزیران دفاع ناتو به بروکسل  آمده می‌گوید، امریکا قصد ندارد کمک‌هایش به اوکراین را کاهش دهد، وزیر دفاع امریکا گفت:

“ما بسته یک میلیارد دالری را به اوکراین میفرستیم، این کمک‌ها به مردم و سربازان اوکراین اختصاص داده شده است، بر علاوه پول‌نقد، تجهیزات جنگی، مواد غذایی و البسه نیز برای اوکراین درنظر گرفتیم.” همزمان با اعلام کمک یک میلیارد دالری امریکا به کی‌یف؛ وزیران دفاع ناتو در بروکسل گردهم آمدند. به هدف چگونگی حمایت از اوکراین در برابر حملات سنگین روسیه، ینس ستولتنبرگ قبل از آغاز این نشست از اقدام اخیر بایدن مبنی بر فرستادن کمک‌های بیشتر به اوکراین استقبال کرد. او گفت، کشورهای عضو ناتو در مورد حمایت از اوکراین و ایجاد سپر دفاعی برای خودشان به توافقات جدیدی دست خواهد یافت، دبیرکل ناتو گفت:

“ما در مورد بسته جامع حمایت از اوکراین به توافق خواهیم رسید، ما در مورد چگونگی نوسازی بیشتر ناتو بر سر یک اهداف استراتژیک که واقعیت امنیتی جدید را منعکس می‌کند توافق خواهیم کرد.”

سفیر روسیه در سازمان ملل، کشورهای غربی را به جنگ نیابتی علیه روسیه متهم کرده است. معقتد است این کشورها با فرستادن تسلیحات در شعله‌ور شدن جنگ کمک می‌کنند، واسیلی نبنزیا می‌گوید، “در مورد ارسال تسلیحات کشورهای غربی به اوکراین باید بگویم که این کشورها با فرستادن تسلیحات، دست شان به خون غیرنظامیان آغشته‌اند.”

جنگ در پشت جبهه نیز گرم است، این؛ تصویر رهبران سه کشور آلمان، فرانسه و ایتالیا است که با قطار وارد کی‌یف شدند، اقدامی به هدف جلب اعتماد اوکراین!

این طرف روسیه اما در تازه ترین اقدامش صادرات گاز به آلمان را کاهش داده است. مقام‌های آلمانی این اقدام مسکو را سیاسی خوانده و گفته که هدف روسیه از این اقدام افزایش قیمت انرژی در جهان است. شرکت گازپروم روسی اما دلیل کاهش صدارات گاز را مشکلات تخنیکی اعلام کرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *