حمله بر عبادتگاه اهل هنود و سیک در کابل

حمله بر عبادتگاه اهل هنود و سیک پس از پنج ساعت درگیری و با کشته شدن تمامی مهاجمان پایان یافت.

وزارت داخله می‌گوید، در این رویداد یک اهل هنود و یک نظامی کشته شده و هفت تن دیگر زخم برداشتند. این وزارت می‌گوید، انفجار ناشی از بمب دستی بوده اما شاهدان عینی گفته‌اند، موتر بمب بوده است. شدت انفجار به اندازه ای بوده که شیشه ساختمان‌های آن طرف سرک هم شکسته است. یک شاهد عینی گفت:

” صدای وحشتناکی به گوش ما رسید، به ما خبر رسید که به عبادتگاه حمله شده، پسر کاکایم هم در آنجا بوده و زخمی شده وضعیت او وخیم است.”

گفته شده مهاجمان پس از انفجار وارد عبادتگاه شدند، این که چند نفر مشخص نیست.

درگیری میان مهاجمان و نیروهای امنیتی دستکم پنج ساعت ادامه داشت و صدای چندین انفجار هم شنیده شده است.

یک شاهد عینی که به‌دلیل ملاحظات امنیتی نتوانست در برابر دوربین صحبت کند، به تلویزیون تمدن گفت، هنگام حمله به عبادتگاه حدود ۲۵ تا ۳۰ نفر مشغول عبادت بودند که برخی آنها از سوی نیروهای امنیتی نجات داده شدند.

وزارت امور داخله می‌گوید در این رویداد یک غیرنظامی و یک نیروی امنیتی کشته شده و از انفجار یک موتر بمب نیز جلوگیری شده است.

هرچند حمله به عبادتگاه‌ها و مساجد سابقه دراز دامنی در افغانستان دارد اما در ماه‌های پسین دامن آن گسترده تر شده است. کارشناسان هم می‌گویند دست استخبارات بیگانه پشت این حملات است.

هنوز مسوولیت این حمله را کسی و یا گروهی به عهده نگرفته، حمله که واکنش های تند داخلی و خارجی را به دنبال داشته، مانند وزارت خارجه هند، گفته، نگران وضعیت است.

یوناما هم در واکنشی اعلام کرده، حمله امروز بر عبادتگاه سیک‌ها در کابل را محکوم می‌کند و خواستار پایان فوری حملات بر افراد ملکی شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *