ولادیمیر پوتین: وضع تحریم‌ها علیه روسیه جنون‌آمیز و احمقانه است

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید تحریم‌‌ها علیه مسکو، بیشتر از روسیه بر وضع کنندگانش زیان وارد کرده است. او گفته، کشورهای غربی عامل اصلی بحران اقتصادی در جهان است. این نشست درحالی برگزار می‌شود، که جهان هم‌اکنون دچار بحران اقتصادی است. بحران که جنگ اوکراین دلیل اصلی آن خوانده می‌شود. پوتین اما چنین اعتقادی ندارد.

پوتین در مجمع اقتصادی سن پترزبورگ وضع تحریم‌ها علیه روسیه را جنون آمیز و احمقانه خوانده و گفت، این تحریم‌ها بیشتر از روسیه بر وضع کنندگانش ضرر وارد کرده.

بگفته او اتحادیه اروپا به دلیل تحریم روسیه تاکنون ۳۶ میلیارد دالر زیان کرده اند.

رئیس‌جمهور چین نیز در این نشست از طریق ویدیویی صحبت کرد. او در اظهارات محتاطانه‌اش گفت کشورش طرفدار رویارویی اقتصادی در جهان نیست.

در حالیکه شرق اوکراین در میان دود و آتش جنگ می‌سوزد، ولادیمیر پوتین از عملیات نظامی‌اش بر اوکراین دفاع کرد. او گفت مسکو جز جنگ، راه دیگری در پیش نداشت.

همزمان با تشدید جنگ در شرق اوکراین این هم بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که به هدف حمایت‌های بیشتر از اوکراین وارد کی‌یف می‌شود. او وعده داده، ۱۰ هزار سرباز اوکراینی را برای مبارزه آموزش می‌دهد و کشورش تا پیروزی در کنار اوکراین میماند.

با اینحال، کی‌یف در چند روز اخیر میزبان چندین مقام عالی رتبه اروپایی بود. پیشتر از جانسون رهبران آلمان، فرانسه و ایتالیا از اوکراین دیدن کردند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *