واکنش ایران به تحریم‌‌های تازه امریکا

تهران می‌گوید، تحریم‌های امریکا نمی‌تواند مانع فروش نفت و پیشرفت این کشور شود. ابراهیم رئیسی در واکنش به وضع تحریم‌های تازه امریکا گفته، برای احیای توافق برجام به امریکا اعتماد ندارد و جهان باید به ایران در این مورد حق دهد.

ابراهیم رئیسی، رئیس‎جمهور ایران می‌گوید، از اقدامات امریکا در قبال مذاکرات برجام در عجب است. او گفت، امریکا حالا می‌خواهد ایران را با وضع تحریم های بیشتر محدود کند درحالی که به گفته او ایران در تلاش برداشتن تحریم‌ها است.

رئیسی همچنین می‌گوید، همین رفتارهای امریکا است که تهران به آن اعتماد ندارد.

وزارت مالیه امریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که نام دو فرد و سه شرکت در ایران و شش شرکت مرتبط با شبکه فروش صنایع پتروشیمی ایران را تحریم‌ کرده است.

همزمان آنتونی بلنکین، وزیر خارجه امریکا در بیانیه‌ای گفته، کشورش در پیگیری مسیر دیپلماسی معنادار برای دستیابی به بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام صادق و استوار بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید احیای توافق برجام به منافع ملی امریکا است. او با اشاره به مذاکرات وین، توپ را در زمین ایران انداخت و گفت اگر مسائل خارج از برجام از سوی ایران کنار گذاشته شود، امکان بازگشت به برجام وجود دارد.

امریکا می‌گوید، برای دو سناریو آمادگی میگیرد، بازگشت متقابل به برجام و یا عدم بازگشت!

جوزپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد، که همه عناصر لازم برای احیای برجام در دسترس است و باید همین حالا در این مورد تصمیم گیری شود.

این همه درحالی است که بتازگی جک سالیوان مشاور امنیت ملی امریکا گفته واشنگتن فشارهای اقتصادی‌اش بر ایران را بیشتر می‌کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *